Egy évvel ezelőtt a virtuális valóság technológiája (VR) csak a kisebb közösségek körében volt mérvadó téma, illetve esetleg egy E3 mértékű esemény keretében láthattuk. Hol tartunk 2015-ben? Cégek egész hada igyekszik meggyőzni minket arról, hogy az ő terméküket kell megvenni, és egyre több eseményen meg is jelennek ezekkel. Ilyen például a nemsokára lebonyolításra kerülő South West VR Conference, Silicon Valley VR Conference and Expo, és a nemrég bejelentett VR Los Angeles Spring Expo. Ebbe a sorba kapcsolódik be a 2015 International Conference on Virtual Reality (ICVR), azaz a Nemzetközi Virtuális Valóság Konferencia.

A pontos időpont április 9-10., a Los Angeles-i Biltmore Hotelben. A konferencia célja, hogy összefogja a VR technológia "keménymagját", egészen a kutatókon, mérnökökön át az ipari szakemberekig, hogy bemutassák egymásnak fontosabb munkáikat, haladásukat. A sajtójelentkezések leadási határideje ugyan lejárt már, de még lehetséges résztvevőként regisztrálni, valamint többet megtudni a már bejutott lapokról.

Az események sorát igen neves szakemberek fogják előregördíteni, többek közt Charles M. Falco professzor az Arizonai Egyetemről, Patrick S.P. Wang a Northeastern Egyetemről és Dr. Haowei Liu az Inteltől. Minden résztvevő 10-15 perces előadást tart a sajtó jelenlétében, de inkább a VR technológia mélységeibe fogják beavatni a közönséget, mintsem az úgymond felszínesebb felhasználói oldalt ecsetelnék. Ami egy új technológia kifejlesztésekor nagyon fontos, hogy minden új információ létfontosságú, nagyban segíti majd a hatékony előrehaladást.

Ami erről azonnal beugrott nekem, hogy vajon mik lehetnek azok az információk, amik nem juttatják ettől függetlenül nagy előnybe a vetélytársakat? Egészen biztos vagyok benne, hogy mindenki szeretne ebből egy szép nagy szeletet kiszakítani, reméljük, nem megy a haladás rovására.

Az esemény weboldala

Oculus Rift