A Final Fantasy-sorozat elég hullámos utat járt be az elmúlt tíz évben, most pedig az egykor még Versus XIII-ként indult, immár Final Fantasy XV néven készülő (adatlapunkon is szereplő), nextgen konzolokat célzó felvonással igyekszik visszaszerezni egykori jó hírét -- a Lightning Returns: Final Fantasy XIII ehhez egyelőre nem tűnik úgy, hogy elég lesz. Egy szó, mint száz, a franchise-nak megvannak a maga démonai -- éppen ezért is furcsa, hogy az FF-játékok produceri székében ücsörgő Kitasze Josinori inkább a tengerentúli programok egyéniségéért aggódik a saját alkotásai helyett.

Kitasze Josinori

Kitasze a NowGamernek adott interjújában mondta el, hogy mennyire örül annak, hogy egyre többen emlegetik neki a JRPG-k műfaját, kiemelve azt a bizonyos J betűt, ami ugye a japán szót hivatott jelezni. Ezek a játékok ugyanis Japán sajátosságainak minősülnek, ellenben a nyugati termékek közt nincs markáns eltérés, sőt, lehetetlen megállapítani egy játékról, hogy amerikaiak vagy európaiak készítették-e. Kitasze szerint ez nem jó gyakorlat; legalább olyan eltérésekre volna szükség, mint a filmiparban, ahol mindig elsőre észre lehet venni az adott nemzet jegyeit az alkotáson. Hozzátette, hogy az egyetlen olyan program, amiben érezte az európai vénát, az első Alone in the Dark volt, húsz évvel ezelőtt.

Bár tény, hogy Kitaszének sokkal nagyobb gondjai lehetnek a Final Fantasy XV maratoni fejlesztése miatt, azért van valami abban, amit mond. Ugyanakkor tény, hogy ez elsősorban a slágerműfajokra igaz: a kalandjátékok között igenis észre lehet venni a különböző országok jellemzőit, például a német point 'n clickek inkább csak vicceskedők, mint tényleg humorosak, míg a britek szeretnek komoly történeteket meséli, hogy az amerikai címek hasfalszaggató poénokkal fárasszák a játékosokat.