Lorne Lanning, az Oddworld-sorozat atyja, és a most is készülő Oddworld: New 'n' Tasty (adatlapunkon) felett is bábáskodó játékkészítő úgy véli, hogy a mostani fejlesztési modellek elavultak, és ideje leváltani őket egy sokkal nyitottabb módszerre, aminek lényege, hogy a játékosok is beleszólhatnak a programok készítésébe -- elvégre ők lesznek azok, akik megvásárolják, tehát joguk van módosításokat kérni.

Az ötlet nem teljesen egyedi, hasonló elven készült a Lorne által emlegetett Minecraft, sőt, a Project CARS még ennél is tovább viszi az elképzelést: egy ideig, bizonyos összeg befizetése fejében, bárki vásárolhatott magának fejlesztői feladatkört, amit a készítők a stáblistában hálálnak meg, jól hangzó pozíciók feltüntetésével. S akárcsak a Lanning-féle "nagy játékok", a Project CARS is gigantikus program, kismillió autóval és licencelt, de egy átlagos csapat méreteit igencsak meghaladó hivatalos versenyszériával.

Az Oddworld kitalálója együttműködne velünk

Lanning úgy érvelt a Joystiqnak, hogy a nagy játéktervezők, akármilyen zseniálisak legyenek is, sajnos korlátozott ötletmennyiségből dolgoznak, hisz az ő kreativitásuk sem kimeríthetetlen. Ráadásul, a játékok egyre drágábbá és nagyobbá válnak, ami megnehezíti a fejlesztők munkáját: az írók, a tervezők, a programozók mind leterhelik magukat az egyre több nyakukba szakadó lehetőség miatt (ez főleg a PS4 és az Xbox One által fémjelzett, következő konzolgeneráció idején lesz így). A játékosok ötleteinek elfogadása tehát ebből a szempontból is kiváló ötlet Lorne szerint, mert a több szem mindig többet lát.

Az Oddworld fejének mondanivalója tehát nem butaság, érdemes elgondolkodni rajta. Vajon milyen lenne most a GTA 5, ha mi, gamerek is kotnyelesebbek lehettünk volna?