• A The Solus Projectben egyedül maradunk egy kihalt bolygón
  • Nincsenek ellenfelek
  • Nincsenek NPC-k
  • Viszont vannak megoldásra váró rejtélyek és ezernyi felfedeznivaló
  • Az emberiség sorsa is tőlünk függ
  • A játék a The Ball szellemi örököse

A The Solus Project akár a Marsi című könyv videojátékosított változata is lehetne, ha csak a története alapjait nézzük: egyedül ragadunk egy kihalt, idegen bolygón, fényévekre a legközelebbi beszélgető partnertől, és esélyünk sincs rá, hogy belátható időn belül mentőhajó érkezik értünk. Szóval, a remény feladása helyett inkább mentsük meg magunkat.

Ám a Teotl Studios műhelyében készülő The Solus Project nem egy tipikus, nyíltvilágú, túlélésre játszó program. A fejlesztők inkább csak színesítésként tették bele a túlélés részt, a játék maga a rejtélyekre és a régi idők megidézésére fókuszál.

A sztori szerint az emberiség a végét járja, a mi küldetésünk egy új otthon felkutatása volt, amíg a landolásunk zuhanásba nem ment át. Ha meghalunk, az a fajunk kihalását is jelenti. A bolygó viszont alkalmasnak tűnik az életre, csakhogy van egy kis rejtély körülötte: láthatóan nem mi vagyunk az első civilizált faj rajta. Sírhelyeiket a bolygó mind az öt, barlangokkal összekötött szigetén megtalálhatod. Kik voltak ők? Mi lett velük? A velük kapcsolatos kérdésekre mi kereshetjük meg a válaszokat.

A másik feladatunk a kommunikáció helyreállítása, hogy hazatelefonálhassunk. Ehhez fel kell kutatni hajónk szétszóródott roncsát. És itt jön képbe a régi játékok megidézése: bár a játék lineáris, a pályák ugyanolyan labirintusszerűek, mint anno a Doomban, a Quake-ben vagy a Duke Nukem 3D-ben, és teli van titkos helyekkel, eldugott kulcsukkal nyitható ajtókkal, földalatti területekkel. Mi több, még a konzolt is lehívhatjuk, hogy bepötyögjük a cheat kódokat, megkönnyítve ezzel az életünket.

S mindez egy ismerős univerzumban játszódik, ugyanis a The Solus Project a The Ball című játék szellemi örököse, annak világával, hangulatával és háttér sztorijával felvértezve. A 2013 óta fejlesztés alatt álló program PC-re és Xbox One-ra jelenik majd meg, valamikor 2016 második negyedévében, viszont a tervek szerint február elején elérhető lesz a Steam Early Accessben és a Xbox Game Preview-ban, illetve most megtekinthetitek az első fejlesztői videót.