Egy hónappal a rémálmok kezdete után Alan Wake visszatért, hogy Bright Fallstól távol, a sivatagos Arizonában is rendet tegyen, csakhogy a nyomában most egy pszichopata gyilkos lohol...

Akármennyire is fantasztikus játék az Alan Wake (és nemcsak azért, mert a múlt hónapban ez volt a teljes játékunk), nem sokon múlott, hogy nem rántotta magával az egész Remedyt. A finnek az első két Max Payne-nel és a jogok átadásával degeszre keresték magukat, így kényelmesen, nagypapás tempóban kísérletezhettek éveken át, míg rá nem jöttek, hogy az eredeti, sandbox világú Alan Wake nem működik. A teljesen átformált játék végül jókora csúszások után megjelent, ám arra senki nem számított, hogy (a kritikai sikerei ellenére) a vásárlók nem tódulnak majd a boltba a saját példányukért – éppen ezért volt kétséges, hogy valaha folytatódik-e a hellyel-közzel lezárt sztori. Aztán mégis csoda történt: két évvel az eredeti után, 2012 telén megjelent az Alan Wake's American Nightmare.

KISVÁROSI RÉMÁLMOK

Az American Nightmare kapcsán a legfontosabb tudnivaló, hogy ez nem második rész és még csak nem is folytatás. Tulajdonképpen egy mellékszál, egy önállóan futó Alan Wake epizód, amely ugyan az eredeti sztorija után játszódik, de nem egészen úgy meséli tovább az eseményeket, ahogy az egy ilyen típusú játéktól elvárható lenne. Ugyanis... nos, aki még nem ért az AW végére, ugorjon egy bekezdést (és közben sokszor kérjen bocsánatot a gaztettért, vezeklésül pedig pattanjon a gép elé).

Alant utoljára a második DLC-ben, a The Writerben láthattuk, ahol még mindig a sötétség fogja volt. Hosszú és kitartó küzdelem árán átverekedte magát a főbb karakterek árnyképein, visszatérve a kabinba, oda, ahol az egész történet kezdődött. Miután sikerült egyesülnie őrült énjével, leült az írógépe elé, hogy megírja a Visszatérést, a művet, amellyel talán végre hátrahagyhatja a rémálmokat...

Itt azonban nincs se kabin, se Bright Falls. Az American Nightmare helyszíne a Night Springs nevű városka, a hőgutával átitatott Arizona vadregényes vidékén. Alan itt epizódszereplő, méghozzá szó szerint, hiszen abba a Night Springs sorozatba csöppen bele, amely az előző játék televízióin futott, és ahol az egyik epizódot – az American Nightmare-t – ő maga írta. Hősünk ezúttal a sötétség egy új lovagját, saját gonosz alteregóját, Mr. Scratch-et próbálja levadászni, ehhez azonban újra kell írnia a valóságot. Méghozzá többször is...

IDÉTLEN IDŐKIG

Mivel a realitás nem szereti, ha noszogatják, pláne ha olyan események felé terelik, amely nem szerepelt az univerzum előre megírt sorsában, ezért cseppet sem lesz egyszerű séta Mr. Scratch grabancának elkapása. Az ötórás történet során többször is meg kell fordulnunk az American Nightmare alig pár helyszínén, ám ez valami csoda folytán mégsem válik monotonná. Az ismétlődéssel járó unalom elkerülésének ötlete ugyan nem eredeti (az „Idétlen időkig” című filmből származik), mégis nagyon jól sül el, így bátran kijelenthető, hogy az American Nightmare egy kifejezetten izgalmas epizód.

Sok változást a játékmenetbe nem hoz, azt leszámítva, hogy a bejárható területek valamivel nagyobbak, mint a kisebb szakaszokra szabdalt Bright Falls, így a megnövelt mozgástér nagyobb szabadságot ad. Természetesen most is vannak gyűjtögetni valók (elsősorban hátrahagyott papírlapok), és persze ellenfelek. Utóbbiból viszont tényleg sok akad: az American Nightmare egyértelműen a harcra van kihegyezve, és mivel ez már az Alan Wake-ben is remekül működött, ezért itt sem lehet panasz rá. Habár mechanikailag nem változott semmi (még mindig a zseblámpával kell lefejteni a sötétséget, és csak aztán jöhet a golyó), valamiért mégis sokkal pörgősebb és izgalmasabb minden küzdelem. Alan és az ellenfelek mozgása is rengeteget javult, és valahogy a fegyverek is hihetőbbek. Ráadásul sokkal több is van belőlük: felvehető géppuska, szögbelövő, nyílvető és villanógránát is. Természetesen az eszközök nem az égből hullanak, hanem ládákban találhatók, és megfelelő mennyiségű jegyzetlap összeszedésével lehet megszerezni őket.

A rengeteg fegyver és a húsz méterenként lepakolt, utánpótlással tömött szekrények miatt az American Nightmare érezhetően könnyebb, mint az Alan Wake, ezért ha valaki jót akar magának, akkor nem Normal, hanem Nightmare nehézségi szinten áll neki a sztorinak. A megnevezés ne riasszon el senkit, nem okoz sem rémálmokat, sem idegőrlő pillanatokat, csupán arra a szintre helyezi a kihívást, ahol alapállapotban lennie kellene.

A TÖRTÉNET FOLYTATÓDIK

Az American Nightmare azonban itt nem ér véget, sőt, a történet befejeztével is tartogat meglepetést és látnivalót. Szerencsére nem multiplayerről van szó, hanem egy úgynevezett Arcade módról, ami az elmaradhatatlan hordázást hozza be az Alan Wake univerzumba. Természetesen sztoriról itt egyáltalán nem beszélhetünk, az egyetlen cél túlélni a napfelkeltéig, ami kereken tíz percig tart, eközben pedig hullámokban érkeznek az egyre szívósabb ellenfelek. Helyszínből összesen öt darab van, és tulajdonképpen pályából is, s bár a tényleges szám tízre rúg, ennek a fele a Normal, a másik pedig a Nightmare változatot jelenti. Az Acrade módban minden megölt ellenfél után pont jár, és ha sikerül egyhuzamban, sérülés nélkül több ellenfelet is megölni, akkor egy számszerűsített szorzó is megjelenik. A feladat értelemszerűen a lehető legtöbb pont bezsebelése, amit a játék csillagokkal jutalmaz. Minden pályán maximum hármat lehet összeszedni, és muszáj is, mert az utolsó, mindent eldöntő térképhez 24 csillagra lesz szükség.

Talán ebből is látszik, hogy bár az American Nightmare tartalomban és kidolgozottságban nem tud felnőni a legendás elődjéhez, mégis egy kiváló játék egy hihetetlenül jó világban. A tökéletesített harcrendszer, a látványosabb grafika, a sokat optimalizált motor és a remek hangulat miatt legalább akkora élmény az időtöltés Night Springsben, mint Bright Fallsban. Bár vakációnak azért ez sem nevezhető...

FONTOS INFÓK AZ ALAN WAKE'S AMERICAN NIGHTMARE-RŐL

Az augusztusi PC Guru teljes játékát hagyományos papírtokban csomagoltuk a magazin mellé. A játék MAGYAR FELIRATTAL is telepíthető, az aktiválásához pedig Steam fiók és internetkapcsolat szükséges. Az Alan Wake's American Nightmare minimum gépigénye: 2 magos 2 GHz-es CPU, 2 GB RAM, Shader Model 4.0 és DX 10 kompatibilis 512 MB VGA, 2,5 GB hely a merevlemezen.

Augusztusi teljes játék: Alan Wake's American Nightmare