Patrice Désilets az Assassin’s Creed széria munkálataiban nagy szerepet játszott, de egy idő után kreatív indokokra hivatkozva otthagyta a munkaadóját, s a THQ új, kanadai stúdiójában kezdett agyalni a következő szellemi tulajdonán. Csapatával közel egy évet töltöttek el történelmi dokumentumok böngészésével, ezek segítségével pedig az új IP alapjainak lefektetésével, mígnem összeállt a máig rejtélyes 1666 című játék. Désilets elmondása szerint ez volt a következő Assassin’s Creed, abban az értelemben, hogy olyan újító hatása lehetett volna, mint annak idején a memóriákban való turkálás ötlete, ráadásul az inspiráció itt is történelmi jellegű volt, de nem szimplán kardozás vagy lövöldözés volt a cél, hanem valami más, egyedi.

A THQ berkeiben töltött egy év intenzív fejlesztés után a csapat a kiadó feldarabolása folyamán visszakerült a Ubisoft ernyője alá, s még pár hónapig dolgozhattak a játékon, ám aztán a francia cég a munkálatokat határozatlan időre szüneteltette, így elkerülve a jogok visszaszállását a tulajdonosra, illetve Désilets-t és néhány kollégáját furcsa körülmények mellett elbocsátották.

A jelenlegi állás szerint nem úgy néz ki, hogy valaha is elkészülhet a játék, bár az IP-t kitaláló fejlesztő a bíróságon próbálja kivívni az igazát, egyelőre kevés sikerrel. 

Az 1666 nagyon jó játék lett volna

Az 1666 dokumentációjában feltűnt Rembrandt Meditáló filozófus című festménye is, illetve Désilets nem véletlenül említette meg azt, hogy 1666-ban még életben volt a festő.