Tegnap megkezdődött a 2014-es QuakeCon, ami mindig érdekes eseménye a játékvilágnak, idén azonban különösen nagy várakozás előzte meg a gyülekezőt, hiszen tudtuk, hogy az id itt fogja először bemutatni a Doom-sorozat régóta várt következő részét. Még az sem szegte kedvünket, hogy a bemutató csak azoknak szól, akik ott vannak a közönség soraiban, közvetítés ugyanis nem volt, sőt még a kamerákat is elkobozták, hogy szivárgás se legyen -- az írásos beszámolók azért maradhattak.

Ezekből kiderült, hogy a Doom azért csak simán Doom, mert nem a negyedik része a sorozatnak, hanem egy reboot, ami visszanyúl a gyökerekhez, s egy igazi old school, véres akciójátéknak nézünk elébe, amiben az alapfelállás az, hogy a Marson felállított kutatóbázist démoni horda lepte el, nekünk pedig az a feladatunk, hogy ezekkel a csúfságokkal leszámoljunk, amilyen durván csak tudunk. Az id klasszikus fegyverek egész sorát ígéri (a demóban látható volt az ikonikus duplacsövű sörétes puska, de a láncfűrész is előkerült), amik közül egyszerre nálunk lehet minden, az életerőnk nem töltődik újra, a játékmenet pedig gyors ütemű lesz (a Polygon duplaugrást is látott), ahogy azt elvárhatjuk egy ilyen klasszikus újraélesztésétől.

Újdonság, hogy nagy szerepet kapnak a kivégzőmozdulatok, például letéphetjük az elénk kerülő démon karjait, láncfűrésszel kettévághatjuk, vagy rakétavetővel darabokra robbanthatjuk a szerencsétlent, ráadásul ez a mechanizmus nem csak látványos, hanem gyakorlati szerepe is van. A szólista demóban például láthattuk azt, hogy egy letépett kart a játékos egy ujjlenyomat-olvasóhoz vitt, hogy kinyithassa az útját álló zárt ajtót.

doom-reboot.jpg

A Doom az id Software új grafikusmotorjára, az id Tech 6-re épül (a csapattól Marty Stratton viccelődve id Tech 666-nek nevezte), amely a CVG értesülései szerint 1080p-ben, 60 fps mellett jelenti meg a játékot, ám az még nem világos, hogy ez mindegyik platformon (PC, Xbox One, PS4) adott lesz-e -- az viszont szinte biztos, hogy a játék baromi jól fog kinézni. Az elbeszélések szerint mind a külső, mind pedig a belső terek részletes kidolgozást kaptak, megidézve a Doom 3 stílusát, a részesecske-effektek pedig egészen lenyűgözőek azok szerint, akik ezeket látták.

A Doom tehát egy, az elődök stílusát megőrző, gyönyörű játék lesz, ami az élménybeszámolók szerint maximálisan elnyerte az ott lévők tetszését, miután minden látványosabb mozdulatot fülsiketítő hangorkánnal jutalmazták. Ezek tükrében nagyon várjuk a további részleteket, többek között azt, hogy milyen lesz a gyors és kompetitívként aposztrofált, de nem mutatott multiplayer, jó lenne tudni a megjelenési dátumot, illetve a gameplay demónak is örülnénk.