A Sony Online Entertainment az utóbbi idők egyik legérdekesebb MMORPG-jét mutatta be az EverQuest Next képében, ami képes lehet új színt vinni a zsánerbe a szinte teljes rombolhatóságával, a gazdag világával, a részletes, nagy múltra visszatekintő játékuniverzumával és az intelligens ellenfeleivel, ráadásul még egy kvázi-pályaszerkesztőt is kapunk, amiben a legjobb munkák bekerülhetnek a játékba.

Minden, amit eddig hallottunk nagyon jól hangzik -- még jobb pedig az, hogy a Sony először a PC-s játékosokra koncentrál, vagyis az EverQuest Next ideiglenesen exkluzív lesz a kedvenc platformunkra. Ne gondolja azonban senki, hogy az év végén megjelenő PS4 sokáig kimarad a mókából! David Georgeson producer elmondta, hogy habár nagyon komolyan veszik a PC-s startot, minden lehetőség megvan arra, hogy PS4-re is megjelenjen a játék, ugyanakkor erről még nincs mit beszélni, nem ezzel foglalkoznak.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Georgeson továbbá elmondta azt is, hogy minden EverQuest Next szerver egy külön kis világ lesz, amiben egyedi tempó szerint haladnak az események, s a csapat igyekszik könnyűvé tenni a különböző világok közötti átjárást, hogy más és más élményekben legyen részük a játékosoknak, miközben keresztül-kasul felfedezik az előttük álló világot.

Ez a világ egyébként javarészt töltőképernyőktől mentes lesz, ezzel biztosítva a beleélés folytonosságát, valamint nem minden lesz rombolható, részben azért, hogy az újoncokat megvédjék a veterán játékosok esetleges piszkálódástól. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kezdőterületen a magasabb szintű játékosok nem pusztíthatnak, ezt legfeljebb csak egy NPC teheti meg, ha a küldetés éppen azt kívánja.

A rombolhatóság miatt az EverQuest Next és az építésre koncentráló EverQuest Landmark sok lehetőséget biztosít arra, hogy a játékosok kiszúrjanak egymással, de a Sony mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a játékosoknak pozitív élményben legyen részük.

EverQuest Next -- Megjelenés: ismeretlen -- Gépigény: ismeretlen