A Razer tegnap jelentette be, hogy felvásárolták az Ouyát. Az üzlet értelmében több Ouya hardvert nem fognak készíteni, de a nevet megtartják, az Andorid alapú konzol piacterét feltámasztják, mindezt pedig beolvasztják a saját platformjukba. A cég abban bízik, hogy akciókkal, ajándékokkal és kedvezményekkel minél több embert át tudnak majd csábítani, egy nem várt bökkenő azonban máris akadt, egy olyan, ami mind a két felet rossz színben tünteti fel.

A történet 2013-ban kezdődik, amikor az Ouya beindította a Free the Games programját, aminek keretében ideiglenes exkluzivitás és egyéb feltételek teljesítésének ellenében pénzzel támogatták a Kickstarteren szerencsét próbáló független fejlesztőket. A cég egy egymillió dolláros alapot hozott létre, amiből 5- és 250 ezer dollár közötti támogatást nyerhettek a csapatok. A jelentkezők kaptak is az alkalmon, az Ouya közlése szerint több tízezer jelentkezőt számoltak, az első bírálat után azonban kiderült, hogy egy rakás kiskapu maradt a feltételekben, és volt, aki ezt ki is használta. Sebaj, módosítottak a szabályokon, és így már tisztességesen folytatódhatott a dolog -- többen meg is kapták a pénz egy részét, ám most, hogy az Ouya, mint cég megszűnt, a támogatás elakadt.

A szerződés értelmében a fejlesztők az elnyert összegnek az 50%-át a béta elérésekor kapták volna meg, majd 25%-ot a megjelenéskor, a maradék 25%-ot pedig az exkluzivitás lejárta után. A papírokban azonban szerepel egy extra kitétel, miszerint csőd vagy átszervezés esetén a szerződést bontják, tehát nem kell fizetni, a felvásárlás, pedig pontosan megfelel ennek. A Polygon stábjának nyilatkozó fejlesztők pénztárcája több ezer dollárral soványabb, és azt a választ kapták az Ouya embereitől, hogy ne számítsanak a maradék összegre. Ez probléma, ugyanis a munkálatok nem egy esetben ettől a pénzmagtól függenek, az egyik érintett el is mondta, hogy nem tudja fizetni a felbérelt művészt, mivel nem jött meg a pénz.

Mindezidáig sem az Ouya volt vezérigazgatója, Julia Uhrman, sem pedig a Razer nem reagált a történtekre.

ouya-banner.jpg