Az EA a DICE csapatával karöltve elkészített egy videót, ami betekintést nyújt a 2006 óta fejlesztés alatt lévő, a Battlefield 4-gyel (adatlapunkon) debütáló Frostbite 3 technikai megoldásaiba. A következő Mass Effect és a Dragon Age: Inqusition látványáért is felelős motor mögött rejlő mechanika lehetővé teszi, hogy maga döntse el, hogyan hasson a szél a fákra és a hullámokra, de még a szétrepülő roncsdarabokra is. Apropó roncsok, a Frostbite 3 a rombolást is élethűbbé teszi. Külön számol a vízzel is, annak hullámai már nem csak a benne úszkáló hajókra és emberekre lesznek hatással, azok szintén hatást gyakorolhatnak a hullámokra. Ugyanígy rágyúrtak a valós karakterábrázolásra, a mozgáskultúra finomságára, az arcjátékra, de különösen a szemre, ha már egyszer az a lélek tükre.

A motor a különböző fejlesztőcsapatok szerint jól teljesít minden műfajban, az autós, a stratégiai és szerepjátékokban egyaránt, viszont a mobilplatformokra és a  Wii U-ra fejlesztett áthidaló megoldásnak szánt Frostbite Go képességeiről egyelőre nem esett szó.

Battlefield 4 -- Megjelenés: 2013. november 1. (PC, Xbox 360, PlayStation 3) -- Gépigény: nem ismert