A Microsoft ma bemutatta széles körben használt grafikus API-ja, a DirectX legújabb, 12-es számmal jelzett változatát. Erőssége, hogy lehetővé teszi a grafikuskártya erőforrásainak jobb kihasználását, valamint azt, hogy a processzort egyenletes terhelés érje, ezáltal a korábbi változatokhoz képest jobb hatásfokkal dolgozhassanak a hardverek.

A Microsoft ígérete szerint a DirectX 12 minden Microsoft terméken működni fog az okostelefonoktól kezdve a felső kategóriás személyi számítógépekig, s ebbe természetesen az Xbox One is beletartozik, amivel kapcsolatban a prezentációt vezető Anuj Gosalia azt ígérte, hogy a DirectX 12 jóvoltából nagyobb teljesítményt képesek majd elérni. Talán ez lesz az, aminek hála a Microsoft konzoljára megjelent minden játék egységesen Full HD felbontást mutat majd?

A választ persze még nehéz megmondani, de amit a GDC során mutattak és mondtak, az ígéretes. Egy szimpla 3DMark demó például DX12 alá ütetve, optimalizáció nélkül jobb teljesítménnyel futott, mint a korábbi API-n, illetve a Turn 10 bemutatta, hogy viszonylag rövid idő alatt lehetséges egy már meglévő Xbox One címet, esetünkben a Forza Motorsport 5-öt, PC-re átírni a DirectX 12-vel, ráadásul úgy, hogy a konzolon látott 1080p felbontás és 60 fps sebesség megmaradjon -- ez nem volt lehetséges régebbi technológiával. Fontos megjegyezni: a demó ellenére nem jelentették be PC-re a Forza Motorsport 5-öt!

dx11-vs-dx12.jpg

A Microsoft azt mondta, hogy minden DirectX 11-et kezelő kártya támogatni fogja a DirectX 12-t, a világ számítógépeinek pedig mintegy fele élvezheti majd az API nyújtotta lehetőségeket. A tervek szerint 2015 végén, az ünnepi szezonban fog megjelenni a programcsomag, de azt nem tudtuk meg, hogy mely operációs rendszerekre.

directx-12-logo.jpg