A hét meglepetéshíre, hogy javában készül a Civilization Online -- ám nem kell cseppet sem aggódni, a Firaxis nem bolondult meg, a játék ugyanis csak nevében és koncepciójában hasonlít a jól ismert és szeretett stratégiai játékra. A Civilization Online sokkal inkább egy hagyományos MMORPG-nek nevezhető, ami nyomokban tartalmazza az alapanyag főbb vonásait, például azt, hogy korokon keresztül vezethetjük győzelemre a civilizációnkat vagy háborúk (ez lesz ugyebár a PvP), vagy technikai bravúrok útján.

Az XLGAMES műhelyében készülő Civilization Online abban is eltér Sid Meier játékaitól, hogy itt személyes élményben lesz részünk: játékosként egyetlen átlagos embert testesítünk meg, akivel helyt kell állunk a világ folyamatosan változó helyzetei között. Az emberünk négy civilizáció egyikéből kerülhet ki (később több nép is lesz), s társainkkal együttműködve kell dolgoznunk a közös cél, az adott szakasz sikeres teljesítése érdekében. A Civilization Online ugyanis szakaszokra oszlik, hogy ezzel legyen egyértelmű győztese a köröknek, valamint így mindenki átélheti a hat korszakot (őskor, ókor, középkor, reneszánsz, ipari, modern) és az azokkal beköszöntő változásokat.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Fő feladatunk a civilizációnk előrejutásának segítése, ami történhet felfedezéssel, kutatással, háborúval (ennek része a szövetségek megkötése is), illetve monumentális épületek felhúzásával. Mindez azonban csapatmunka mellett igazán érdekes, hiszen a hét csoda egyikét csak több száz játékos tudja elkészíteni, egy egyszer felfedezett terület pedig bőven rejt még értékes anyagokat, ha oda valaki később visszamerészkedik. Ugyanez vonatkozik a fejlesztésekre is: ha például valaki felfedezi a puskaport, akkor a többiek onnantól kezdve puskákat és ágyúkat vásárolhatnak, ami óriási előny a többi riválissal szemben, akik még nem érték el ezt a fejlettségi szintet. Ugyanakkor érdemes minden téren kipróbálni magunkat, sok mindent csinálni, ugyanis így idővel egy város, majd pedig a teljes civilizációnk parancsnokává válhatunk, s az uralmunk nem szűnik meg, ha éppen nem vagyunk a játék közelében, ugyanis kijelölhetünk valakit, aki távollétünkben irányítja az alárendelteket.

Egy-egy "kör" több úton is megnyerhető, s amint megvan a győztes, az egész kezdődik elölről, de úgy, hogy az előző menetből pár bónusz átszivárog az új játékba is. Természetesen az egész valós időben történik, a CryEngine 3 motor pedig véletlenszerűen kialakított pályákon ereszt szabadjára minket, először egy semleges területen lerakva, ahonnan aztán kinőhet a birodalmunk.

A Sid Meier közreműködésével készülő Civilization Online még nem kapott megjelenési dátumot, de már 2010 óta fejlesztés alatt áll, így elméletben már nem lehet túl messze a premier.

Civilization Online -- Megjelenés: ismeretlen -- Gépigény: ismeretlen