Dmitrij Gluhovszkij 2012-ben egyezett ki az MGM stúdióval, hogy filmet készítenek a Metro 2033-ból. Akárcsak az azonos című játék, úgy a mozi is az első könyv cselekményét követte volna le, ám a Gears of War film új írója, F. Scott Frazier a helyszínt áthelyezte Washingtonba. Érthetően ez az írónak nem tetszett, ezért leállítatta a filmek munkálatait és a jogok visszaszálltak rá.

Gluhovszkij elmondása szerint most új producerekkel tárgyal, hogy adoptálhassák a Metro 2033-at, de szerinte ez egy hosszú és nehéz folyamat, bár optimista ezen a téren, és sokat fog számítani a jövőre érkező Metro: Exodus szereplése is.

Az író emellett kifejtette, hogy miért is volt elégedetlen az új helyszínnel. Elmondása szerint a Metro 2033-nak meghatározó eleme Moszkva, mint helyszín, a sajátos orosz hangulat és felfogás, ami eleve nincs meg az Egyesült Államokban. Másrészt a moszkvai metróhálózatban létrejött mikrocivilizáció rengeteg szimbólummal bír, amik szintén nem működnének amerikában.

„Sok dolog nem bontakozhatna ki Washingtonban. Ott nem működne a nácizmus és a kommonizmus, de még a Feketék sem” – mondta az író, és az utóbbit ki is fejtette. Szerinte, mivel Washingtonban sok fekete bőrű él, a Metro főmumusairól könnyen az afroamerikaikra asszociálhatnak a nézők, míg Gluhovszkij az általános xenofóbia metaforáiként használta őket. „Éppen ezért le kéne cserélniük a Feketéket valamilyen random szörnyre, de amíg azok nem néznek ki úgy, mint az emberek, nem fognak működni, pedig ez nagyon fontos számomra.”

Gluhovszkij szerint amúgy a producerek félnek attól, hogy Moszkvába helyezzék a helyszínt, mivel abban a hitben élnek, hogy az amerikaiak csak az Amerikában játszódó sztorikat szeretik.

„Pedig a Metro 2033-ból és a Last Light-ból – mind a könyvből, mind a játékokból – több milliót adtak el világszerte, így nem lehetetlen, hogy az emberek elfogadnak egy Moszkvában játszódó történetet, mert az egyedi nézőpontot ad. Rengetegszer láttuk az apokalipszis amerikai változatát, a zsáner rajongóinak már elegük van ebből a nézőpontból” – zárta gondolatait Gluhovszkij.