Igen érdekes cikket közölt minap a Kotaku. Mark Serrels újságíró az E3 alatt a Microsoft standjánál próbálhatta ki a Ryse: Son of Rome című új Crytek játékot. Akik esetleg nem tudnák, egy epikus, filmszerű akcióprogramról van szó, melyben egy rakás QTE gondoskodik a látványos gyilkolásról, mindezt az ókori Róma légiósainak bőrébe bújtatva. A grafika egész egyszerűen a döbbenetes, de Serrels szerint a játékmenet olyan idegesítő, hogy azt leírni is nehéz -- minden bizonnyal ezért szentelt egy külön cikket a keserű élménynek.

Mint azt már bizonyára kitaláltátok, a dolog a már említett QTE-k miatt van: időnként a Ryse Son of Rome átmegy lassított felvételbe, megjelennek a képernyőn az Xbox One kontroller gombjai, nekünk pedig a kellő sorrendben kell lenyomnunk azokat, különben...

... nem történik semmi, a játék megy tovább, és a QTE így is, úgy is sikerül! Micsoda? Ezek szerint semmi értelme a gombok ádáz nyomkodásának? Bizony, a Crytek szerint ez egy tervezői döntés eredménye, mellyel el akarták kerülni a God of War betegséget, azaz a frusztráló, idegesítő szakaszokat. Csakhogy Serrels szerint ennél semmi sem lehet idegesítőbb és frusztrálóbb, mert úgy érzi magát az ember a Ryse: Son of Rome előtt, mint akit hülyének néznek, és elnéző mosollyal továbbengednek a pályán, nehogy már belegázoljanak szerény kis lelkébe.

A Crytek szerint a döntés oka egyszerű: ha az ember egy nehéz nap után hazaesik a munkahelyéről, nem akar szívni egy játékkal, csak szórakozni szeretne. De hogy akkor miért jó, ha teljesítjük a QTE-ket ahelyett, hogy letesszük a kontrollert a kanapéra és nézzük a show-t? Nos, a sikeres gombnyomogatás több XP-t és pénzt hoz a konyhára, így hatékonyabban fejleszthetjük karakterünket (ezek szerint a Ryse: Son of Rome némi RPG-beütést is kap, bár erről még elég keveset tudunk). Mark szerint azonban ez két irányból közelítve is botrányos döntés: egyfelől a játékos elkényelmesedik, és hamar unatkozni kezd, másrészt nem kapunk egyértelmű jelzést arról, hogy mit csinálunk jól és mit nem, ez pedig hosszú távon komoly problémákhoz vezethet a játék során.

Hogy a Kotaku írójának igaza van-e, látatatlanban nehéz megítélni, de annyi biztos, hogy az efféle, egyszerűsített játékelemek sosem voltak túl népszerűek a hardcore játékosok körében. Ti egyébként mit gondoltol, jó úton jár a Crytek?

Ryse: Son of Rome -- Megjelenés: nem ismert -- Gépigény: nincs