Ha valaki azt kérdezné, hogy melyik az Assassin’s Creed-sorozat legrosszabb eleme, sokan gondolkodás nélkül rávágnak, hogy azokat az istenverte lehallgatós küldetéseket utálják a legjobban, amiben egy körön belül kell maradnunk, hogy hallhassunk pár fontos információt, de ki ne kerüljünk  hatósugárból, különben kezdhetjük elölről az egészet.

E játékelemből nagy adagot kaptunk az Assassin’s Creed 4-ben, ahol egymást érték ezek a fajta megbízások, de korábbról is megkeserítették az életünket -- szerencsére azonban az Assassin’s Creed Unity változtat a formulán. A célpont követése persze nem tűnik el teljesen, de a Ubisoft azt ígérte, hogy alternatív módokat kapunk arra, hogy az áhított információkat megszerezzük, s akár teljesen meg is kerülhetjük azt, hogy bárkit is követni kelljen.

Az Assassin’s Creed Unity továbbá javult a parkour terén is, konkrétan abban az aspektusban, ahogy a háztetőkről jövünk lefele. Ez a múltban problémás volt, de itt már a földre érkezés is hasonlóan látványos és gyors, mint a megmászás.