Nem telhet el úgy egy hét, hogy ne esne szó legalább egyszer arról, hogy valamelyik játékban bevezettek egy mikrotranzakciós rendszer -- éppen tegnap írtunk arról, hogy a fejlesztői ígéretekkel szemben, mégis került egy fizetős modul a Forza Motorsport 6-ba, de visszatérő téma a PayDay 2 mizériája is. Rettenetesen nagy negatív tartalommal bír az a szó, hogy mikrotranzakció, hiszen az az érzése támad az embereknek, hogy a cégek az utolsó forintjukat is le akarják gombolni -- na, ezt szeretné elkerülni az EA.

A kiadó pénzügyi igazgatója, Blake Jorgensen (képünkön) a UBS Global Technology Conference során mondta el, hogy kerülni kívánják a garasoskodást, és e helyett az a céljuk, hogy nagy értéket adjunk a felhasználóknak, és minél tovább a játék mellett tartsák őket.

„Alapvetően úgy gondolunk a mikrotranzakciókra és az előfizetéses rendszerekre, hogy miként tudnánk tovább megtartani a játékosokat. Régen az emberek csak pár hónapig játszottak a Maddennel, most, az Ultimate Teamnek hála, 12 hónapot velünk vannak, egészen a következő szezonig.”

Jorgensen azt is elmondta, hogy a pénzügyi vonulat csak akkor jön, ha kitalálták, milyen újdonságokkal bővítsék a játékot. Csak ezután döntik el, hogy milyen modellt válasszanak, legyen az előfizetéses, mikrotranzakciós vagy előre fizetett Season Pass.

Az EA egyébként mindegyik modellt előszeretettel használja: a mobil címeik mind mikrotranzakcióra alapoznak, az éves rendszerességgel jelentkező AAA lövöldékhez Season Pass dukál, az MMOGRPG-jük pedig előfizetéses opciót is kínál. Az aktuális felhozatalból egyedül a Need for Speed kakukktojás, amihez nincs extra fizetős tartalom. 

blake-jorgensen.jpeg