Mégsem lesz offline mód az Elite: Dangerous, ahogy azt eredetileg is tervezte a Frontier Developments még a kickstarteres gyűjtés kezdetén. A dolog csak útközben, 2012 végén változott meg, akkor egy gyors update formájában informáltak minket a gyűjtögetős oldalon máig megtalálható adatlapon, hogy lesz offline játéklehetőség, persze így a galaxis nem fog folyamatosan frissülni.

Most, egy hónappal az Elite: Dangerous december 16-i megjelenése előtt a fejlesztők visszakoztak, és hivatalosan is kivették az internetkapcsolat nélküli játékmódot a programból. Az indokot David Braben, a Frontier Developments vezérigazgatója közölte: „egy teljesen offline játék elfogadhatatlanul korlátozott és statikus lenne, holott mi egy dinamikus, folyamatosan kibontakozó élményt igyekszünk megmutatni nektek.”

Természetesen sok támogató fejezte ki rosszallását a játék fórumán a folyamatos internetkapcsolat megkövetelése miatt. Minderre az Elite: Dangerous vezető producere, Michael Brookes reflektált. Elmondása szerint a galaxismechanizmus teljes egészében az online szervereken ül, és mindez akkora adathalmaz, hogy azt csak elfogadhatatlan kompromisszumok megkötésével, vagyis a játék csonkításával tudták volna tömöríteni annyira, hogy az offline módban is használható legyen. Ezt pedig nem akarták bevállalni, annak ellenére, hogy tudták, sok, az Elite: Dangerous mellett elkötelezett játékost fognak magukra haragítani.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!