Ha nem szeretnél lemaradni semmiről, akkor neked szól az Ez történt rovatunk, melyben összefoglaljuk a hét eseményeit: röviden azon apróságokat, amiről a héten nem írtunk, s felsorolva azokat, amikről részletesebben értekeztünk. Jó böngészést és olvasgatást!

PC

A Ninja Theory egy blogbejegyzésben mesélt egy keveset arról, milyen játékon dolgoztak a Gamescom 2014 során bejelentett Hellblade előtt. A program a Razer nevet kapta, s egy érdekes, de rizikós koncepcióra épült, miszerint a játékosok egyetlen óriási szörnyeteg ellen küzdenek, ez a monstrum akkora, hogy maga a teste jelenti az egyes pályákat.

A Razer kizárólag multiplayer módot tartalmazott volna, melyben a teljesített küldetések összessége határozza meg a következő fejezet alakulását, a The Beast nevű főellenség ugyanis aktívan reagál a megmozdulásainkra. Az egyes missziók egyébként véletlenszerűen felépített, de azért a szörny anatómiáját követő pályákon zajlottak, melyeken akár négyen is nekieshettünk volna a megmérettetésnek -- PC, Xbox One és PS4 volt a kiszemelt platform, mindezek mellé egy mobilalkalmazás, hogy nyomon követhessük barátaink fejlődését, kalandjuk útját.

A Razerből végül nem lett semmi, ugyanis egyik kiadónak sem kellett az ötlet, elsősorban azért, mert éppen akkoriban bukkant fel a Destiny, és senki sem akart a Bungie új játékával ölre menni, de valószínűleg az is közrejátszhatott a döntésben, hogy a Ninja Theory ötéves támogatásban gondolkodott, vagyis a folytatások helyett a meglévő programot bővítették volna.

razer.jpg

A World of Warcraftnak jelenleg 6,8 millió felhasználója van, s ha a papírforma marad, akkor a Warlords of Draenor megjelenése után fog egy nagyot ugrani a kalandorok száma -- legalábbis ez a feltételezés, de maga a Blizzard nem bízik abban, hogy a játék újra szárnyalni tudna. Ezt a vezető tervező, Tom Chilton mondta, aki hozzátette: „a kiegészítőkkel gyakorlatilag korlátokat állítunk fel azoknak, akik vissza akarnak térni.”

A Super Time Force Ultra augusztus 25-én fog megjelenni. Hurrá!

A Gang Beasts kiadót talált, mégpedig a Double Fine képében, amely egy ideje már kiadói teendőket is ellát az indie fejlesztők javára -- a játék augusztus 29-től lesz korai hozzáférésben megvásárolható a Steamen. Ha nem tudod, mi az a Gang Beasts, nézd meg az ide vágó Ezzel játszunk epizódot!

Fogjuk meg egymás kezét, szörnyű hír érkezett: késik a Hatoful Boyfriend: csak szeptember 4-én jelenik meg.

A Valve a közösséget is bevonja a Team Fortress 2 pólók és poszterek elkészítésébe. A csapat a héten jelentette be, hogy egy limitált ideig bárki beküldheti az ötletét, majd ezeket a közösség elé tárják, amely szavazhat, a legjobb munkák pedig a Valve elé kerülnek, ahol a végső rostán átesve a legeslegjobb tervekből pólók és poszterek lesznek. A készítők jutalma a dicsőség és természetesen pénz, ugyanis minden egyes eladott példányból juttatást kapnak.

A Deus Ex írója, Sheldon Pacotti, valamint a Star Wars: Knights of the Old Republic 2 tervezője, Tony Evans megalapította a Digital Knights fejlesztőstúdiót, s már be is jelentették az első játékukat, a Sienna Storm névre keresztelt sci-fi kalandjátékot, melynek elkészítéséhez a mi segítségünket kérik. Igen, egy Kickstarter-projektről van szó, a srácok pedig egy összetett, intrikákkal teli világot ígérnek és egy olyan játékmenetet, melyben a harcot valamilyen, egyelőre még nem tisztázott, de innovatívként aposztrofált, kártya alapú rendszerrel bonyolítjuk le, melyet befolyásol minden, amit a kaland során begyűjtünk, legyen az információ, egy értékes tárgy vagy egy felszerelés.

A Digital Knights 179 ezer dollárt szeretne, hogy elkészülhessen a Sienna Storm, s abban az esetben, ha sikerült elérni a többletcélokat, akkor csatlakozik a csapathoz az Unreal Tournament zeneszerzője, Alex Brandon, valamint a Fallout tervezője, Chris Avellone, vagyis nem magát a játékot bővítik, hanem több szakit vonnak be.

Jövő ősszel elköltözik az Avalanche Studios egy nagyobb irodába, ahol jobb felszereltség mellett dolgozhatnak a srácok, ennek kapcsán pedig jelezték, hogy 2015-ben több meglepetéssel is készülnek. Csak nem a Just Cause 3-at jelentik be? Valószínűleg igen!

A FIFA Ultimate Team a FIFA játékok legnépszerűbb játékmódja, azonban az EA és az EA Sports megunta a rengeteg csaló illegális tevékenységét, akik botok segítségével farmolnak játékbeli pénzt, vagy éppen adják el azt. Ennek jutalma azonnali és örök ban minden EA játék online módjában, míg a játékbeli pénz vásárlását és/vagy népszerűsítését háromfokozatú skála alapján bünteti az EA. Első figyelmeztetés után a játékban üzenet jelenik meg, melyben figyelmeztetik a játékost, hogy tevékenysége illegális, és ezt e-mailben is elküldik számára. Második figyelmeztetésként törlik az FUT Clubot és a FIFA-pontokat, míg harmadiknál online ban jár a FIFA-játékokban. „Gyorsan fogunk cselekedni: tiltjuk azoknak a fiókját, akiket érmevásárláson, érmeeladáson, vagy érméket árusító oldalak népszerűsítésén kapunk. A célunk az, hogy felszámoljuk a botokat és a játékbeli exploitokat. A folyamat már elindult, állandóan vizsgáljuk a játékosokat, hogy a csalókat a FIFA Ultimate Team-en kívül tudjuk.” – mondta el az EA illetékese. Az alábbi képen láthatjátok a ban-folyamatot.

fifa-ultimate-team-ban.png

A Firefly Studios bejelentette, hogy a Stronghold Crusader 2 című játékuk megjelenési dátumát elcsúsztatták szeptember 2-ről szeptember 23-ára. A zárt béta visszajelzései alapján döntöttek a késés mellett: „Az elmúlt két évben folyamatosan tartottuk magunkat a mantránkhoz, hogy kész lesz, amikor kész lesz. Bár utaljuk a csúszásokat, mindenki számára ez volt a legjobb döntés. A zárt béta nagyon fontos visszajelzéseket adott a rajongóktól, és a Stronghold teamje úgy érezte, hogy még csiszolnia kell a játékon. Szeretjük a kezünkben tudni a saját sorsunkat, és nem követjük el azt a hibát, mint a Stronghold 3-mal. Nem jelentetjük meg a programot túl korán. Régen a kiadók nyomást gyakorolhattak a fejlesztőkre, hogy szállítsák a játékokat, még akkor is, ha nem voltak boldogok az eredménnyel. Ez megváltozott. Partnereink, a Koch Media és a Mastertronic rendkívül segítőkészek voltak, és közösen döntöttünk az elnapolás mellett.”

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2