• A Facebook hosszú távú befektetésként tekint az Oculus Riftre
  • Agresszíven fogják támogatni
  • A cég szerint évek kellenek ahhoz, hogy a virtuális valóság szemüveg elérje a potenciálját
  • 50-100 millió példányban kellene eladni a szemüveget, hogy komoly platformnak lehessen nevezni

Nagyon érdekes technológia az Oculus Rift virtuális valóság szemüveg, de még nem tartunk ott, hogy ezt komolyan platformnak nevezhessük, főleg azért, mert még nincs a piacon kapható példány, de ha egyszer meg is jelenik, a Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg szerint 50-100 millió példányt kellene eladni, hogy tényleg számottevő tényező lehessen.

Ez nem kis szám, de tudni kell, hogy nem egy hét alatt szeretnének ennyit értékesíteni. Zuckerberg a cég gazdasági konferenciáján mondta, el, hogy hosszú távú befektetésként tekintenek a szemüvegre, aminek évekre lesz szüksége ahhoz, hogy a potenciálját elérje, s addig is agresszívan fogják támogatni -- eddig 100 ezer fejlesztői példányt szállítottak ki 130 országba, s úgy látják, nagyon élénk a fejlesztői lelkesedés.

Azt egyébként még továbbra sem tudjuk, hogy pontosan mikor fog megjelenni a végleges termék, de azért araszolunk előre: szeptemberben a cég bemutatta a legújabb prototípust, a Crescent Bayt, ami jobb kijelzőt és érzékelőket kapott. A pletykák szerint az Oculus Rift jövőre jelenhet meg, s 200-400 dollár közötti árat kell majd fizetnünk érte.

oculus-rift-crescent-bay.jpg