A FIFA 15 vészesen közeleg a megjelenéshez (tényleg, hisz tegnap óta a nyár utolsó hónapját írjuk), az EA pedig egyre többet árul el az első teljesen új generációs konzolokra fókuszáló (értsd: az Xbox One, a PS4 és a PC-s változatok megegyeznek majd, a prev-gen kiadások pedig csak tartalomban nyújtanak újat a FIFA 14-hez képest) FIFA-játékról. Azt már tudjuk, hogy a fejlesztés középpontjában az Ignite Engine nevű motor áll, amit érzelmi intelligenciáért felelős rutinnal is felvértezett az EA Canada. Most viszont az is kiderült, hogy a FIFA 15-ben a labda irányítása lesz a legfontosabb (no shit).

Az EA Canada egy új, Correct Contacts fantázianévre keresztelt fizikai almotort hozott létte a programhoz, mely elméletileg a labda helyzetét egy ezredmásodperc alatt többször is ellenőrzi, teljesen pontos koordinátákat szolgáltatva annak sebességéről, forgásáról és célirányáról. Ennek, valamint a "minden eddiginél életszerűbb" ütközésvizsgálatnak és animációs fázismeghatározásnak köszönhetően a FIFA 15-ben realisztikusabb passzokat és labdajátékot látunk majd, mely a valós idejű ruhafizikával (ebbe a cipők viselkedése is beletartozik) egyetemben tesz róla, hogy újra a semmiből kelljen megtanulnunk fifázni.

Ez mind szép és jó, bár minden évben hasonló bullshit-tenger özönli el a gamer weboldalak hírfolyamát, szóval tessék óvatosan kezelni az ígéreteket. Ami viszont sajnos biztosra vehető, az a brazil ligák kimaradása a játék csapat- és eseményfelhozatalából. Az EA jogi nézeteltérésekre hivatkozott az üggyel kapcsolatban, de azért nyugi, a brazil válogatott és a más csapatoknál is játszó sztárok ugyanúgy helyet kapnak a játékban, ahogy eddig. Hiába no, ez nem a brazilok éve.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!