Miután a BioShock-sorozatért felelős Irrational Games lehúzta a rolót, felmerült a kérdés, hogy mi lesz a metafizikai témákkal foglalkozó FPS-RPG hibrid szériával, hisz olyan jó eladásai sosem voltak, mint amilyen kellemes értékeléseket a sajtóban kapott. Nos, hivatalos folytatásnak még mindig semmi nyoma, a Take-Two vezérigazgatója, Strauss Zelnick viszont optimista, derűlátásának pedig a Cowen and Company elemzői konferencián is hangot adott.

Strauss a szokásos, betanult marketingszövegen túl (tudjátok, "fontos franchise, van jövője, semmi sem dőlt el, blablabla") elköhintette, hogy a BioShock sorsa a 2K Marin kezében van -- azaz hogy, hogy nem, annál a csapatnál landolt a sorozat, amely a mérsékelt sikerű, de azért korrekt iparosmunkaként jellemezhető BioShock 2-t is készítette. Zelnick hozzátette viszont, hogy a BioShockban rejlő potenciálnak árnyoldala is van, nevezetesen, hogy nehéz felérni az eddigi játékok kreativitásához.

Persze ha sorozatgyártásról van szó, a kreativitás, mint cél, egyszerűen nem létezik; elég csak a kismillió, majdnem teljesen egyforma Assassin's Creedre, Call of Dutyra vagy Battlefieldre gondolni. És bár a Take-Two egyike azon kiadóóriásoknak, melyek csak ritkán adnak ki fércmunkát, egy bioschockos köntösbe bújtatott, mezei shooter bizonyára nem lenne a befektetők ellenére. Érdemes tudni egyébként, hogy a System Shock és BioShock franchise-ok mögött álló Ken Levine is dolgozik valamin, amiről semmit sem tudunk, azon túl legalábbis, hogy nem lesz lineáris.

(Adatlapunkon és képünkon a tavaly megjelent BioShock: Infinite látható.)