Figyelem: jelen cikkünk eredetileg a PC Guru magazin 2015-ös évfolyamának októberi számában jelent meg, a MOBA rovatunk keretében. Ha az októberi lap többi része is érdekel, akkor a PC Guru Webshopban megvásárolhatod. KATT IDE!

A legnépszerűbb MOBA-kkal ellentétben a Heroes of the Storm készítői nem kívántak leragadni egyetlen térképnél, s egészen különleges ízt kölcsönözve játékuknak 7 teljesen egyedi arénával nyitottak a rajongók felé megjelenéskor. Ezek a pályák nem csupán különböző textúrákkal és tereptárgyakkal tarkított, de ugyanazt a szabályrendszert követő térképek, hanem mindegyiken találunk valamilyen érdekes feladatot, amit teljesítve jelentősen megnövelhetjük esélyeinket a győzelemre. Mivel ezek a feladatok térképenként változók, érdemes lesz kicsit komolyabban boncolgatnunk azokat, tanácsokkal látva el titeket abban, hogy a lehető legtöbbet hozzátok ki magatokból. De mielőtt ebbe belekezdünk, lássunk pár alapismeretet!

ÁLLANDÓ PÁLYAELEMEK

A kezdeti hét csatatér mostanra már kibővült még hárommal, tehát jelenleg 10 térkép található a játékban, melyeken más-más szabályok fogadják a játékosokat. No de nem számít, milyen pályán játszol, mik az adott csatatér szabályai, akadnak olyan elemek és olyan szabályok, melyek mindenhol visszaköszönnek ránk. Ilyenek a tornyok, az erődök, a falak, a magas növényzet, ami elrejt minket a kívülállók számára, valamint a zsoldostáborok. Ezek állandó szereplői a hadszíntereknek. A tornyok és az erődök különlegessége, hogy minden más MOBA-val ellentétben nem rendelkeznek végtelen mennyiségű lőszerrel, ezért aztán minél nagyobb nyomás helyezkedik rájuk, annál előbb megadják magukat az ellenfél számára. Lőszerkészletük pedig nagyon lassan visszatöltődik. Amennyiben elpusztítunk egy-egy ilyen épületet, jókora adag tapasztalati pontot kap csapatunk, de fontolóra kell vennünk, hogy az adott helyzetben érdemes-e ezzel foglalkozunk. Lehet, hogy épp az lenne kifizetődőbb, ha a pályán található feladatokra koncentrálnánk? Vagy segíteni kéne harcoló társainknak? Esetleg pucoljuk ki a zsoldostáborok egyikét? Ezekre a kérdésekre nem tudunk egyértelmű választ adni, hiszen mint minden MOBA esetében, itt is mindig minden az adott szituációtól függ. 

A sávokon, a tornyokon és az erődökön kívül zsoldostáborokat is találhatunk minden csatatéren, melyekben más-más típusú szörnyek lapulnak. Ezeknek a szörnyeknek a legyőzése után a tábort el kell foglalni (figyeljünk, nehogy ellopja azokat egy szemfüles ellenfél!), amit követően a legyőzött szörnyek csapatunk tagjait fogják segíteni úgy, hogy elindulnak a hozzájuk legközelebb lévő sávokon. A zsoldosok sokkal erősebb harcosok, mint a hagyományos creepek, ezért a táborok kitakarítása elég fontos feladat minden egyes mérkőzés során. Ahogy egy korábbi cikkünkben írtuk, a legideálisabb felállás az, ha a három sávon három játékos XP-t farmol, miközben ketten ezeket a zsoldostáborokat pucolják tisztára. Táborokból a következő típusokkal találkozhatunk:

Siege Giants (Siege Camp)

Ez a mindössze két figurából álló csapat viszonylag könnyen legyőzhető, ezért akár a 10. szintünk elérése előtt is megpróbálkozhatunk velük. A Siege Giantek távolsági harcosok, akiknek a különlegessége, hogy olyan messziről támadnak, hogy kívül esnek a tornyok hatósugarán. Amennyiben az ellenfél nem vesz róluk tudomást, jókora károkat képesek okozni.

Knights (Bruiser Camp)

A lovagokkal már nem olyan könnyű megküzdeni, ezért ezekhez a táborokhoz ajánlott a két hős jelenléte. A lovagok segítségével a sávokon lévő creepeket támogathatjuk hatékonyan, ugyanis nagyon sok sebzést képesek felfogni, ezzel fedezve a többieket a tolásban. A csapat egy távolsági és három közelharci harcosból áll.

Grave Golem (Boss Camp)

Ezekkel a hatalmas méretű főellenfelekkel nem minden pályán találkozhatunk, legyőzésükhöz pedig általában 3-5 fő szükséges attól függően, mennyire magas szintű hősök küzdenek meg vele. A gólem egy megállíthatatlan szörnyeteg, gyakorlatilag csak akkor torpan meg, ha falakba vagy tornyokba fut, amiket seperc alatt képes ledózerolni. Ha ellene harcolunk, nagyon oda kell figyelni root-támadására, ami a lábunk alatt jelenik meg. Ez ugyanis hosszú másodpercekre odaszegez minket a talajhoz és viszonylag nagyot is sebez. A fent említett csapatokon kívül találkozhatunk még különleges, kizárólag a Diablo-tematikájú térképen megjelenő zsoldostáborokkal is, melyek nem igényelnek túl sok bemutatást.

A CSATATEREK

Jelen pillanatban 10 darab térkép található a Heroes of the Stormban, melyek bemutatását két részre bontjuk. Az első körben a következőket vesézzük ki:

BATTLEFIELD OF ETERNITY

Ez a terep rendkívül különleges, valószínűleg ez lesz az első olyan térkép, ami csak átmenetileg lesz elérhető a játékban. A pályán két sávot találunk és négy darab zsoldostábort. Középen futhatunk bele az úgynevezett arénába, ahol időközönként fel-feltűnik két úgynevezett Immortal, akiknek a harcát kell segíteni a játékosoknak (mindkét csapatnak lesz egy „saját” Immortálja). Amelyik Immortal győztesen kerül ki a harcból, az kiválaszt egy sávot magának, majd automatikusan megindul azon, hogy aztán pusztító erejét rászabadítsa ellenfeleire.

  • Ha középen elkezdődik a harc, ne maradjunk tétlenek a sávokon, és segítsük az Immortálok küzdelmét. Lehetőleg úgy, hogy elintézünk egy-két főt az ellenfél hősei közül, utána pedig nekiesünk az ő Immortáljuknak.
  • Ha az Immortalunk aktiválódott, mindenképp kísérjük el azt, ugyanis ha nem kap támogatást, viszonylag gyorsan elpusztul, s értelmetlenné válik minden erőfeszítésünk, amit a megszerzéséért tettünk.
  • Mivel ezen a pályán nagyon kevés a zsoldostábor, azok kipucolása sokkal fontosabb, mint a többi térkép esetében. A legideálisabb az, hogy a négyből hármat el tudunk foglalni minden alkalommal.

BLACKHEART’S BAY

A „kalózos” pályán három sávot találunk, melyen a legalsó általában kiesik a többiek látószögéből, ezért aztán ott vígan randalírozhatnak olyan hősök, akik kiválóan alkalmasak szólózásra (Nazeboo, Gazlowe, Murky stb.). A játékosok célja itt az, hogy összegyűjtsenek egy bizonyos számú aranyérmét (minél többször adnak le érméket, annál többet), és leadják azokat a középen található kalózkapitánynak. Ha ez megtörténik, hajójának ágyúi aktiválódnak, és tucatnyi gránátot kilő a még álló tornyokra és épületekre. Ennek a hajónak az aktiválásához szükséges érméket az időközönként megjelenő két ládából (fent és alul, a térkép középen), valamint a zsoldos csapatok leverésével szerezhetünk. Amennyiben meghalunk, a nálunk lévő érmék kihullhatnak a zsebünkből, amiket bárki felkaphat. 

  • Mivel a nálunk lévő aranyat simán elveszíthetjük, ha meghalunk, mindig csapatban menjünk, és ne hősködjük azzal, hogy túl mélyre nyomulunk az ellenfél védelme mögé.
  • Ne hagyjuk, hogy társaink egyedül adják le az érméket a kapitánynak, s akkor is kísérjük el őket, ha nálunk nincs semmi.
  • Harcolni itt leginkább csak a kapitány és a ládák körül fogunk, ezért igyekezzünk úgy mozogni a pályán, hogy ha kell, gyorsan odaérjünk azokhoz.

CURSED HOLLOW

Ezen a térképen különösen fontos a jó helyezkedés és a csapatjáték ahhoz, hogy győztesként kerekedjünk felül. Három sáv, hat zsoldostábor vár minket itt. A pálya különlegessége az, hogy időközönként megjelenik rajta egy úgynevezett Tribute valahol a hat, előre meghatározott pontjának valamelyikén.

Ezt kell a játékosoknak felszednie. A Tribute megjelenésére jó előre figyelmeztet minket a program, ezért aztán bőven van ideje mindenkinek odaérni, hogy megkaparintsa azt csapatának. Amennyiben egy csapat összeszed 3 darab ilyen hűbérpontot, az ellenfél creepjei és épületei elátkozódnak, amitől előbbiek 1 életerőpontra gyengülnek, utóbbiak pedig nem fognak tudni lőni.

  • Ezen a pályán a csapatmunka és a megfelelő helyezkedés a kulcs, tehát igyekezzünk időben megindulni a Tribute-ok irányába.
  • Bár fontos, hogy megszerezzük ezeket a hűbér-pontokat, nem éri meg feláldozni értük az egész csapatot. Amennyiben meghal 2-3 játékostársunk, fújjunk visszavonulót.
  • Mivel az átok csak közel fél percig hat, használjuk ki az alkalmat arra, hogy toljuk a sávokat. Ilyenkor már ne az erdőt pucoljuk, hanem támadjunk!