Folytatások, rebootok és remastered kiadások világát éljük. A kiadók és fejlesztők nem hibáztathatóak azért, ha egy sikeres játékukban meglátják a lehetőséget arra, hogy franchise-t faragjanak belőle, és folytatásokat készítsenek hozzá. Nincs is ezzel baj, ha nem erőltetik túl a szériát, de pont ez az, ami mostanában nem igazán jellemző. A Ubisoft az Assassin's Creed szériát teljesen kivéreztette, az Activision a CoD-ot és még sorolhatnánk -- persze, ezt diktálja az üzlet, hiszen ami pénzt hozott egyszer, abból lehet facsarni egy kis lóvét még egyszer. Sajnos azonban ez azt eredményezi, hogy néhány kevésbé sikeres -- de semmiképpen sem rossz -- játék, amit lehetne folytatni, nem kap lehetőséget, és a feledés homályába merül. Ebben a listában összeválogattam pár remek címet, amik folytatást érdemelnének.

L.A. Noire

A Team Bondi nyomozós kalandjátéka egy igazi gyöngyszem, a mai napig az egyik kedvenc játékom. Az 50-es évek Los Angeles-e lemodellezve, utánozhatatlan noir hangulat, tárgygyűjtögetések és a remek kihallgatások tették emlékezetessé a játékot. Persze, tudjuk, hogy a játék fejlesztésekor is már hatalmas balhék voltak: Brendan McNamara állítólag zsarnoki módon irányította a fejlesztést, amitől a hangulat nem volt éppen könnyed; a játékot 7 évig készítették és eredetileg, PS3 exkluzív lett volna, de valószínűleg anyagi okok miatt jelent meg aztán minden fontosabb platformra. A játék pozitív visszajelzéseket kapott, de ez nem mentette meg a csapatot. Az ausztrálok csődbe mentek, a jogok pedig a GTA-t pátyolgató Rockstarnál maradtak, folytatásról pedig szó sincs.

Rengeteg lehetőség lenne egy L.A. Noire 2-ben. Talán maradhatna is ez a korszak, csak más helyszínen (New York például) játszódna, esetleg ugorhatnánk a jelenbe, és már a modern nyomozói eszközöket is bevethetnénk. Vagy, ha nagyon elvetemült akarok lenni, akkor egy jövőben játszódó L.A. Noire is elég tökös lenne. Lehetne esetleg több főhős (ezzel az elsőben is próbálkoztak), mondjuk egy rendőrség berkein belül dolgozó valaki, és egy magánnyomozó, akiknek az ügyeik keresztezik egymást itt ott. Picit javítanak a harcon és az autókázáson, marad a sötét film noir hangulat, és máris gazdagabbak lennénk egy remek játékkal.

DmC: Devil May Cry

Sokan gyűlölik (főleg az ősrajongók), én viszont imádtam a DmC-t, sokkal jobban tetszett, mint az eredeti négy japán játék. Sokat nem is nagyon kellene a folytatáson variálni, hiszen az alapok közel tökéletesek. Igazából csak egy új sztorit kellene kitalálni, esetleg itt is behozhatnának még egy irányítható főhőst (csak ne úgy, mint a DLC-ben, mert az rettenetes volt). Ha megtartják ugyanazt a groteszk, modern fantasy környezetet és annak a hangulatát, na és persze a remek harcrendszert, már nem lenne sok baj – persze, jöjjenek csak az új kombók, fegyverek és ellenfelek is, ahogy az kell.  Kár, hogy erre vajmi kevés az esély. Kritikailag ugyan jól teljesített a Devil May Cry reboot, anyagilag már elvérzett. Igazság szerint ez az átok a Ninja Theory szinte minden játékára igaz, és látva, hogy a Hellblade munkálatai mennyire lekötik a csapatot, szinte biztosak lehetünk, hogy soha nem lesz DmC 2. Pedig megérdemelné. 

Sleeping Dogs

Ha valakiknek sikerült remekül utánoznia a GTA játékokat, akkor az a Sleeping Dogsot fejlesztő csapat volt. Hatalmas város, tengernyi lehetőség, lőfegyverek helyett a pusztakezes harcra fókuszáló játékmenet és egy, eddig kiaknázatlan játszótér, Hongkong, mindezek mellé pedig egy kiváló, a triádba beépülős történetet is kaptunk, ami bizonyos sablonos elemekkel együtt is teljesen jól működött. A Sleeping Dogs egy remek sandbox akciójáték a mai napig, a folytatásról azonban valamiért mégsem hallani.

Ugyan készülget a Triad Wars, ami sarkítva, de a Sleeping Dogs Online kiadása, de azért ez nem az igazi. A csapat tehetsége meglenne, hogy egy minden elemében jobb folytatást készítsenek, a sztorit is félig-meddig nyitva hagyták, tehát lehetne tovább vinni Wei kálváriáját, de ha másért nem is, azért elférne egy Sleeping Dogs 2, mert a GTA szerintem túlságosan is erős ebben a műfajban. Jó lenne mellé egy méltó vetélytárs.

Limbo

Igazából fogalmam sincs, hogyan lehetne egy fekete-fehér, platformer "művészjátékhoz" folytatást írni, viszont, aki valaha is játszott a Limboval, és magával ragadta annak sötét, túlvilági atmoszférája, az biztosan szeretne megint visszatérni ide. A Playdead műhelyében ugyan készül egy hasonló játék, az Inside, ami látványvilágában és hangulatában is hasonlít a Limbora, de meglehetősen szkeptikus vagyok vele kapcsolatban. A probléma az, hogy a 2014-es E3-on adott a projekt magáról utoljára életjelet, egy videó formájában. Azóta semmi infó nincs a cuccról -- oké, nem egy óriásvállalat a Playdead, de ez idő alatt valamit csak kellene kommunikálni a közönség felé. Limbo 2, vagy Inside? Mindegy, mindkettőnek örülnénk.

Star Wars: Jedi Knight

Kissé talán kakukktojás lehet, hiszen egy, több folytatást megért sorozatról van szó, mégis úgy gondolom, hogy a Jedi Knightból lenne még mit kihozni. A széria legjobbja a Jedi Outcast, az egyik leghangulatosabb és legjobb SW játék, amit valaha készítettek, amelynek harcrendszere a mai napig kiválóan működik -- a LucasArts érezte, hogy a fénykard-összecsapásokra kell fókuszálniuk, így rohamtempóban készült el a Jedi Academy, mely ebből a szempontból lekörözte elődjét. Azt azonban tudni kell, hogy a JA nem a Jedi Knight 3, ahogy sok ember hiszi, hanem "csak" egy spin off, egy mellékhajtás.  

A Jedi Academy egyébként egy nagyon jó játék volt a maga idejében, de volt pár problémája: rövid, a sztori pedig nem igazán volt erős. Az egész olyan benyomást keltett, mint egy küldetéslemez. De ennek is már tizenkét éve! Hol van egy, jelenkor igényeinek megfelelő folytatás? Vagy reboot, ha már a Disney kidobta a kiterjesztett univerzumot. Az Academy multi szekciója a mai napig pörög, lenne rá igény, hogy újra fénykardot ragadjunk. Akár kaphatna egy nagyobb korhatár besorolást, hogy a fénykard tényleg úgy "működjön", ahogy működnie kell. Úgyis elindult a Star Wars-gépezet a Disney égisze alatt, tessék visszahozni a legjobb jedi szimulátort!

Metal Gear Rising: Revengeance

A Metal Gear Solid spin offja, a hack 'n' lash műfaj egyik legjobb darabja. Egyetlen valódi negatívuma a rövidsége volt, minden más elvárással szemben kifogástalanul helyt állt -- ami nem is csoda, hiszen a Platinum Games fejlesztette, akik korábban a Bayonetta című műremeket is letették az asztalra. Egy pörgős, nagyon stílusos, vérgőzös akcióorgia volt a Rising, amit bűn lenne csak így parlagon hagyni. Februárban ugyan meglebbentették, hogy készül a folytatás, de a Kojima Productions cáfolt, és azóta is csak néma csönd fogadja a bizakodni vágyó rajongókat, és látva, hogy a Konami éppen mit művel a saját háza táján, úgy tűnik, hogy soha többé nem bújhatunk a nagyon menő, kiborg nindzsa páncéljába…

Mark of the Ninja

Ha kiborg nindzsák nem is, hagyományos fekete göncös, csendes gyilkosok esetleg még lehetnénk. A Shank és a Dont Strave játékokat fejlesztő Klei Entertainment egy másik gyöngyszeme, amit valamiért annyira nem kaptak fel a játékosok, pedig bűn kihagyni. Remek látványvilág, frankó animációk, kivégzések, lopakodás. Talán az első és egyetlen játék, amiben valóban nindzsához méltóan tudunk és kell is játszanunk, nem pedig barom módjára előre menni és kaszabolni, hanem kihasználni a sötétséget, elterelő taktikákat alkalmazni és csendesnek lenni. A folytatás szerintem már csak attól is tuti vétel lenne, ha egy coop módot beletolnának és maradna minden más a régiben, mert a Mark of the Ninja, kis túlzással, de egy tökéletes játék! Kell egy második rész!

Természetesen kommentben most is várjuk, hogy nektek mi a véleményetek! Te melyik kedvencednek szeretnéd a folytatását látni? Már persze a Half-Life-on kívül.

(A cikk a szerző, és nem a szerkesztőség egyöntetű véleményét tükrözi.)