A Final Fantasy XV-ről a TGS óta nem hallottunk, ami érthető, elvégre a Square Enix most a napokban megjelenő Lightning Returns: Final Fantasy XIII című, Xbox 360-ra és PS3-ra készült epizódra koncentrál. Ez viszont nem jelenti azt, hogy a PS4-re és Xbox One-ra érkező Final Fantasy XV nem halad jól, sőt, épp ellenkezőleg: a fejlesztés remekül megy, Kitasze Josinori producer szerint pedig nagyszabású változások várnak a rajongókra.

Kitasze szerint a játék a lehető legmagasabb prioritást élvezi a Square Enixnél, úgyhogy a rajongók megnyugodhatnak, a játékra szánt erőforrások nem oszlanak meg a többi projekt között. A producer elmondta továbbá, hogy bár a játék eredetileg még mint Final Fantasy Versus XIII került a köztudatba 2006-ban, az átnevezéssel a sztori és az univerzum nem változott meg, azaz a Final Fantasy XV még most is a Fabulla Nova Crystallis mitológia szerves részét képezi.

Hogy akkor miért lett Final Fantasy XV a játék címe? Nos, Kitasze szerint elsősorban azért, mert a PS4 és az Xbox One sokkal erősebb konzolok, mint elődeik, képességeik pedig jelentősen megváltoztatják a program működését. Sokkal több karakter lehet egyszerre a képernyőn, így a csaták is akciódúsabbá, látványosabbá, pörgősebbé válnak, mint valaha. A Final Fantasy XV-ben az eddigieknél több csapattársunk lehet, és egész nagy csaták vívhatók, kiaknázva a modern konzolokban rejlő erőforrásokat.

Kitasze hozzátette: csak azért, mert egyes játékötletek már szerepeltek a sorozatban korábban, még egyáltalán nem biztos, hogy nincs értelme újra visszahozni őket. Mindössze a technika rohamos fejlődése befolyáolja, hogy milyen kreatív megoldásokkal állnak elő. További részletek az E3-on várhatók, és remljük, lesz PC-s bejelentés is.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!