Az, hogy Peter Molyneux zseniális tervező, soha nem volt kérdés, csodás játékokkal ajándékozott meg minket az elmúlt évtizedek alatt. Sajnos azonban a jó öreg Peter túl nagyokat szokott álmodni, az álmokat megosztja a publikummal, aztán amikor azokból nem lesz semmi, kétségbeesetten próbál magyarázkodni.  

Legújabb projektje, a Godus is ezer sebből vérzik, hiszen a játékban még alig van valami a sikeres Kickstarter-gyűjtésen tett ígéretekből – és ha a támogatók idegesek emiatt, mit szóljon szegény Bryan Henderson, aki megnyerte a Curiosityt, és azóta vár a pénzére, meg arra, hogy isten lehessen... Úgy tűnik, Molyneux is belátta, hogy egy fenékkel nem ülhet meg két lovat, és leszerződtette a stúdió élére az iparban két évtizednyi tapasztalattal bíró Simon Phillipst, aki, ahogy az a Eurogamer igencsak hosszú interjújából kiderül, igencsak kemény és őszinte szavakkal tette helyre a tervezőt: 

„Minden, amit elbénáztál, elég könnyen helyrehozható, és meg is kell tenni. Igen, elcseszted, és rég meg kellett volna ezeket már csinálni, de megoldjuk. Vissza kell menned játékokat tervezni. Ne próbálj meg mindent egyedül csinálni. Ne próbáld meg összeragasztgatni a dolgokat, mert csak megint szétesik az egész. Játékokat kell csinálnod. Ez az, amit élvezel.”

Phillips szerint az, hogy a Curiosity győztesének osztalékot fizetnek a Godus bevételeiből, zseniális ötlet, ám soha nem jutott túl ezen a ponton. „Peter már rajta volt a dolgon, próbálta kitalálni, hogy legyen, és közben senki nem csinált semmit. Alapvetően egyszerű a dolog de senki nem volt a stúdióban, aki megcsinálja. Ez egy erősen játéktervezés-centrikus stúdió, amely nincs arra strukturálva, hogy ilyenfajta dolgokat elintézzen.”

A 22 Cans természetesen szeretné befejezni a játékot és a Godust, ám nem tudni, mikorra épülhetnek be a hiányzó elemek, mint multiplayer és a csata, de Phillips szerint évekre való fejlesztés van hátra. Az új vezér kapcsolatba lépett az említett Bryan Hendersonnal, ám a dolog jóval komplikáltabb, hiszen az, amit beígértek neki, még csak nem is létezik. „Nem tudjuk mi alapján kiszámolni a díjat. Nem mondhatjuk, hogy tegyünk félre napi egy vagy tíz fontot Bryannak, mert nincs semmiféle financiális koncepció a mögött, hogy mi ez a God of Gods dolog. (...) Nem mondom, hogy ötletünk sincs rá, de nem akarom kivásárolni Bryant, nem akarok odamenni, hogy nagyon sajnáljuk, fogd, ez a tiéd.”

Phillips láthatóan mindent megpróbál, hogy helyrehozza a dolgokat és a stúdió renoméját, de nagyobb a katyvasz, mint gondolta. Első teendőként a csata beépítését jelölte meg, amely talán már nyár végére megtörténhet. Utána pedig beszélni kell a játékosokkal, tisztázni a helyzetet, ám nem ígérgetni felelőtlenül határidőket. A legnagyobb kihívás, hogy a közösséggel elhitessék, a dolgok elindultak a jó irányba, ennek első lépéseként már kiadtak egy közleményt is, afféle szándéknyilatkozatot. Hogy aztán Molyneux elefántoskodása a porcelánboltban mekkora kárt okozott, ezután derül csak ki. De legalább van valaki a fedélzeten, aki szemmel láthatólag ért ahhoz, amit csinál, és már ez is előrelépés...