A GTA 5 PC-s és next-gen változatai az E3 2014-en kerültek leleplezésre, méghozzá egy új trailer formájában, amit a Digital Foundry lelkes csapata alaposan összevetett a PS3-as GTA 5 grafikájával. A különbség magáért beszél, a jóval erősebb hardverek jelentősen fokozzák az amúgy is kifejezetten szép GTA 5 nyújtotta élményt. Olyannyira, hogy az még a Metal Gear Solid-sorozattal előrukkoló tervezőzsenit, Kodzsima Hideót is kétségbe ejti, lévén épp most próbálkozik betörni a sandbox játékok világába a Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain című programmal.

"Kissé különbözik a dolog, mert a Rockstar merőben más irányba tör a formulával, mint amit én próbálok kihozni belőle." -- magyarázta Kodzsima a CVG-nek adott interjújában. "Amikor azt mondom, hogy nyílt világú játék, akkor úgy hangzik a dolog, hogy ugyanazt akarjuk csinálni, amit azok a srácok [a Rockstar Games], pedig korántsem -- az én játékom lényege a szabad hadmozdulatokban rejlik. Amit a Rockstar készített, illetve a világ, amit teremtett, szuper impresszív. És amikor megláttam a PS4-es változatot, újra kétségbe estem. És ennek semmi köze a játéktervezéshez, csakis hozzám. A minőség, amit a PS4-es trailerben láttunk, nagyon lenyűgöző volt."

Na, jó, Kodzsima a PS4-es és nem a PC-s változatról beszélt, igaz, a kettő elméletileg meg fog egyezni egymással. A japán legenda szerint egyébként jól sikerült az E3-as Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain bemutató, igaz, a The Division láttán konstatálta, hogy "keményebben kell dolgoznia", ha fenn akar maradni a játékvilág tengerének felszínén.

A GTA 5 PC-re, PS4-re és Xbox One-ra idén ősszel jelenik meg. A PC Guru Webshopban már előjegyezhetitek a játékot, vagy bezsákolhatjátok az Xbox 360-as és PS3-as változatokat. A programmal kapcsolatban érdemes elolvasni Bate GTA 5 tesztjét.