A Dragon Age: Inquisition egyelőre bíztató számokat kap a nyugati sajtóban, és ennek mi örülünk a legjobban. Annak viszont valószínűleg már nem örültünk volna ennyire, ha a BioWare első terveinek megfelelően egy MMORPG lett volna a masszív egyjátékos kalandból.

Mark Darrah a GamesIndustrynak beszélt arról, hogyan is indult az Inquisition fejlesztése. Eleinte a csapat két vasat tartott a tűzben: elkezdtek dolgozni a Dragon Age 2-n, és közben egy MMORPG-variánson is, amik itt-ott összeértek volna sztori és játékmenet szempontjából. Az online Dragon Age munkálatai jól haladtak, különösen a technológiai oldallal volt elégedett a team, de az internetes orientáció idővel kevésbé vonzó lett, mint egy grandiózus harmadik epizód gondolata, így végül az MMORPG prorotípusra építették fel a napokban megjelenő Dragon Age: Inquisitiont. Happy end.

Persze Darrah szerint kár ekézni a multis RPG-ket, az interjúban rámutatott, hogy alapvetően a szerepjáték egy többszemélyes élmény, és csak a számítógépek magányos képernyője miatt alakult úgy a cRPG-k evolúciója, hogy manapság a megrögzött szerepjáték-fanatikusok jórészt szólista alkotásokkal szórakoztatják magukat.

Nektek egyébként tetszett volna egy Dragon Age Online?

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!