• Az XCOM 2 Global Overview adatai szerint több, mint 58 millió űrlény esett el a harcban kevesebb, mint egy hét alatt
  • A játékosok megfontoltan küzdenek, csak 4.5 millió egységet veszítettek eddig
  • A weboldal szerint még senki sem vitte végig a játékot

A Firaxis Games négy évvel ezelőtt támasztott fel az XCOM-sorozatot, február 5-én pedig végre megérkezett a körökre osztott stratégiai játék modernizált változatának folytatása, az XCOM 2, mely 20 évvel az előző epizód történéseit követően veszi fel a cselekmény fonalát. Az idegenek ekkorra már elfoglalták a Földet, az emberiség pedig a megszállókkal lepaktáló kormányoknak hála brutális elnyomásban szenvednek, ám az XCOM újraéled, hogy az ellenállás megszervezésével megkezdhessük a harcot a Föld bolygó felszabadításáért.

A játékosok pedig komolyan vették ezen küldetésüket, hiszen alig egy hét alatt több mint 58 millió idegen lényt pusztítottak el a forradalom nevében az XCOM 2 statisztikáit nyomon követő oldal adatai szerint, a számláló pedig egyre csak pörög. Ehhez a szép eredményhez egyébként 4.8 millió sikeres ütközet megvívására volt szükség, melynek csaknem negyedét a játék hihetetlen nehézsége ellenére is veszteségek nélkül sikerült teljesíteni, igaz, legtöbben a veterán szinten próbálkoztak. A legkönnyebben pusztuló ellenségek természetesen az egyszerű gyalogosok katonák, az 57 millió elesett egység 20%-át ők adják (mindeközben a leghatékonyabbak is, hiszen a játékosok leamortizált csapatainak csaknem feléért ők felelnek), a Codex nevű lényekkel azonban nehezen bírnak a felhasználók, hiszen utóbbiak az összes lemészárolt idegen csupán 4%-át teszik ki.

A stratégák egyébként úgy tűnik, hogy roppant megfontoltan küzdenek, hiszen mindössze 4.5 millió harcost veszítettek a küzdelmek során, ezek 66%-a ráadásul valamilyen járulékos sérülés következtében esett el. Épp ezért érthetetlen, hogy miként lehet az, hogy a statisztikai adatok szerint eddig még senkinek sem sikerült kijátszani a programot még a legkönnyebb nehézségi fokozaton sem. Élünk a gyanúval, hogy ez csupán valami hiba lehet az oldal kódjában.

Ugyan a Firaxis még nem árult el eladási adatokat az XCOM 2 kapcsán (az Egyesült Királyságban például nem kezdett jól a program, csak a 20. helyen debütált a dobozos eladásokat monitorozó ChartTrack listáján), de a fenti számok alapján úgy tűnik, hogy megtalálta célközönségét a körökre osztott stratégia.