Eléggé lerágott csonttá vált a Mass Effect 3 befejezése; akit csak érdekelt a dolog, az többször is átbeszélte a hibákat és a pozitívumokat, mind az alapjáték, mind pedig a később megjelent letölthető tartalmak tükrében. A téma azonban csak nem akar eltűnni, hiszen az egykori író most nyilvánosságra hozta, hogy milyen terveik voltak a lezárással kapcsolatban.

Drew Karpyshyn nem sokkal a Mass Effect 2 megjelenése után hagyta el a BioWare fedélzetét, s egészen mostanáig várt azzal, hogy megossza velünk az írói stáb akkori terveit, melyekkel kapcsolatban kihangsúlyozta, hogy egyiket sem dolgozták ki teljes egészében.

A fő, és leginkább előrehaladott szál a sötét energiával foglalkozott, melyről ugyan van említés a játékokban, de végül ennek nem lett akkora jelentősége, mint ahogy azt a fejlesztés egy bizonyos szakaszán szerették volna. E szerint a titokzatos, tökéletesen nem körbeírt energiafajtát csak az organikus élőlények tudják használni, akik előbb vagy utóbb, de visszaélnek ezzel, s a tér-idő összeomlását, vagyis a világmindenség pusztulását okozzák.

A reaperek ennek a megállításán dolgoztak, periodikusan kiirtva a túlságosan előrehaladott fejlettséget elért biotikusokat, illetve az az ötlet is felmerült, hogy célzottan keresik és dolgozzák fel a sötét energiát manipulálni képes fajokat, hogy ők maguk vegyék a kezükbe a galaxis sorsát. Az asari és prothean faj is majdnem megfelelt a célnak.

A másik, de csak rövid ideig fontolgatott ötlet az volt, hogy a történet egy kulcsfontosságú momentumában kiderül, hogy a főhősünk valójában nem is egy ember, hanem egy idegen lény, csak erről sem ő, sem a környezetében élők, sem pedig a játékos nem tudhatott. Ez egy nagy csavar lett volna, de végül gyorsan elvetették, ugyanis túl nagy hasonlóságot mutatott a Star Wars: Knights of The Old Republic csattanójával.

Hasonló módon váltak meg attól ötlettől is, hogy Shepard egy félig robot, félig emberi lény legyen, aki az organikusok és a szintetikusok közötti hidat teremti meg. Ez így, ebben a formájában végül nem valósult meg, de ennek nyomai jól tetten érhetők a Mass Effect 3 fináléjában.

Karpyshyn szerint ezen már nem érdemes felhergelni magunkat, ugyanis a most elmondott lehetséges történetszálak olyannyira kidolgozatlanok, csak nagy vonalakban leírtak, hogy mindenkinek elnyerhetik a tetszését. A megfogalmazása szerint ezek olyanok, mint az örökké készülő játékok, melyek mindaddig tökéletesek, ameddig meg nem jelennek. 

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Mass Effect 3 -- Megjelenés: 2012. március 09. -- Gépigény: CPU: 2 magos / 1800 MHz, RAM: 1 GB, VGA: SM 3.0, DX 9.0c / 256 MB, HDD: 15 GB