• Ma, azaz február 5-én jelenik meg az XCOM 2
  • Az új kaland 20 évvel az Enemy Unknown történései után veszi fel a fonalat
  • Már ma három profi modifikációt telepíthetünk a játékhoz

Négy évvel ezelőtt támasztott fel hamvaiból az egykor roppant népszerű XCOM-sorozatot a Firaxis Games, az Enemy Unknown alcímmel ellátott modern változat pedig mi tagadás, fantasztikusan sikerült: új etalon született vele a körökre osztott stratégiai játékok műfajában, amit számos Game of the Year díj és persze a több milliónyi elégedett játékos is bizonyít. A fejlesztők meglehetősen sokáig ültek a folytatáson, ám most véget ér a várakozás, az XCOM 2 a mai napon végre megjelenik Windows-t, OS X-et, és Linuxot futtató számítógépekre egyaránt.

A premier előtti utolsó trailer villámgyorsan felvázolja az XCOM 2 alapfelállást: 20 esztendő telt el az előző epizód történései óta, az agresszív idegenek pedig átvették idő közben a hatalmat bolygónkon. Ugyan a lények az emberi faj totális kiirtása helyett látszólag békés együttélésre törekednek, de a túlélők brutális elnyomás alatt senyvednek, a legtöbb kormány pedig csak asszisztál mindehhez. Vagyis a folytatásban nem egy még nagyobb invázió visszaverése lesz a feladatunk, hanem vert helyzetből indulva, csupa zöldfülű, ám lelkes katonával a fedélzeten kell az ellenállást megszerveznünk, sikerünk tétje pedig nem kisebb, mint a Föld felszabadítása.

Az első beszámolók alapján a Firaxis Games nem változtatta meg gyökeresen a jól bevált receptet, de éppen annyi módosítást hajtott végre rajta, hogy az még nehezebb, még izgalmasabb, még grandiózusabb legyen. Ha ez mégsem volna elegendő, akkor már a mai napon három profi modifikációt is telepíthetünk a játékhoz, melyeket az előző epizód kiváló Long War modjáért is felelős csapat hozott tető alá a Firaxis hivatalos felkérésre, valamint a 20 dolláros Season Pass-ban további 3 kiegészítő bővíti majd a kalandot