Három nappal ezelőtt adtunk róla hírt, hogy a PlayStation 4-re és Xbox One-ra megjelenő Tomb Raider: Definitive Edition a korábbi híresztelésekkel ellentétben nem 60, hanem csak 30 képkocka/másodperces sebességgel fut majd. Mindezt Scot Amos producer köhintette el a Eurogamer stábjának, akik annak rendje és módja szerint világgá kürtölték az informcáiót, hogy sok játékos felháborodjon a Crystal Dynamics láthatóan nem teljes értékű munkája miatt. Elvégre, ha már PC-n kiizzadta magából a 60 fps-t a Tomb Raider, akkor az erős next-gen masinálnak mi állja útját mindebben?

Nos, mint kiderült, semmi: Amos a GamesRadarnak tartott egy friss bemutatót a minap, és elmondta, hogy félreértés történt, szó sincs 30 fps-ről, az a szám csak a másodpercenkénti minimum képkocka-értéket jelöli.

Mint azt a játékosok többsége tudja, a képkockaszám a 3D-s programok esetén mindig kényes téma. A 60-as átlag elérése erősen ajánlott, de gyakorlatilag nincs olyan játék, ami ne esne e magas érték alá ilyen-olyan okok miatt. A producer szerint a Tomb Raider 1080p-s Definitive Editiion című, grafikailag jelentősen felturbózott változata PS4-en 60 fps-sel fut, a 30 csak a minimum adat, amire leeshet ez a szám (hogy ez mikor történik meg, nem tudni, de elképzelhető, hogy van pár olyan jelenet, amit a viszonylag rövid fejlesztési idő miatt nem tudtak optimalitzálni a fejlesztők).

Ugyanakkor Amos csak a PS4-es változatot emelte ki, az Xbox One-osról jótékonyan hallgatott. Valószínűleg azért, mert a géppel még mindig dolgozik a csapat, és nem dőlt el, hogy a köztudottan nehezebben programozható Microsoft-konzol elég jó értékeket produkál-e a 60 fps-es átlag eléréséhez. A magunk részéről egyébként meg lennénk lepve, ha nem így lenne, legfeljebb a készítőknek jutott kevesebb idejük a port kidolgozására.