A Need for Speed-sorozat sosem a történetéről volt híres, hiszen talán ha a széria fele rendelkezik valami kétsoros sztorival, ami keretbe foglalja a száguldozást. Néha még az is megesik, hogy ez a történetnek nevezett, inkább egy lábjegyzet terjedelmével és bonyolultságával megegyező valami két részt is átfog, mint ahogy az történt az eredeti Most Wanted és a Carbon esetében. Mindezek után kicsit meglepő, ha valaki a fejlesztők közül pont a sztorit kezdi fejtegetni.

Márpedig ez történt most. Craig Sullivan, a játék kreatív igazgatója az OPM-nek adott interjújában jelentette ki, hogy a Rivalst fejlesztő Ghosts Games igen konzervatív a történetmesélés terén. Hogy ez mi a túrót jelent? Arra válaszoljon Mr. Sullivan:

„Ha láttad az E3 trailert (lent), akkor már tudhatod, hogyan fogjuk elmesélni a játék történetét. Nem a Titanicot csináljuk meg, ez egy autós játék” -- mondta az OPM-nek. „Olyan történet kell, amely érthetővé teszi, hogy miért vezetek, és reagál arra, amit teszek; ez nem szólhat a világbékéről vagy a közel-keleti válságról. Ez a történet végső soron a rendőrök fejébe enged betekintést, hogy mi zajlik bennük és miképp reagálnak a játékos tetteire, illetve a két oldal rivalizálásáról mesél, hiszen ez az egész játék lényege. A narratíva a végletekig a játékmenet szolgálatában áll, nem túl szájbarágós, és nem túl hosszú. Egyszerű átvezető videókban lesz elmesélve a Rivals folyamán.”

Összefoglalva: a versenyző zúz, a rendőr lezúz. Valóban magvas történet, de őszintén szólva, a Need for Speed játékokat nem is ezért szeretjük, és nem is a pocsék történet miatt csalódunk benne már évek óta.