Ebben a hónapban az úttalan utak szerelmeseit szolgálja ki a PC Guru, októberi teljes játékunk ugyanis egy jó kis őszi dagonyára invitál. Élethű járműfizika, állandó harc az elemekkel, és annyi sár, hogy azt bármely mosóporreklám megirigyelné – ez az Off-Road Drive!

Már itt a cikk elején muszáj leszögezni, hogy az Off-Road Drive egy ízig-vérig „off-road” játék – oké, a cím alapján az ember ezt evidens dolognak veszi, noha nagyon sok program használta már ezt a kifejezést úgy, hogy az nem fedte a valóságot.

Az út a gyengéknek való

Az „off-road” ugyanis nem csak arra utal, mint amit szabad fordításban jelent, azaz hogy az autósok a klasszikus értelemben vett utakkal felhagyva a vadonban teszik próbára az abroncsokat, hanem egy valós versenykategóriáról van szó, ami nem mellesleg a rali egyik ága. Az off-road versenyeken négykerékhajtású járművek, általában terepjárók mérik össze az erejüket, a feladat pedig kimerül a szinte felismerhetetlen „pálya” minél gyorsabb teljesítésében.

Azaz nincsenek ellenfelek, nem kell attól tartani, hogy a 4x4-es monstrumok egymásba csúsznak, csak a dzsip, a sofőr és az elemek léteznek. Ezt a küzdelmet hivatott életszerűen bemutatni októberi teljes játékunk, ami ezért viszonylag rétegjátéknak mondható. Egy kisebb körben kultstátusza van a programnak, a közössége máig aktív, ugyanakkor a legtöbb játékos számára lassúnak és nehézkesnek tűnik a folyamatos sárdagasztás. Mindazonáltal azt javasoljuk, tegyetek vele egy próbát, mert a maga kategóriájában igenis remek programról van szó.

Sáros lett az új cipőm…

A játékmenet gerincét a karriermód képezi, ezzel nyithatjuk meg a különböző szakaszokat és autókat. A feladat persze a fenti szabályokat követi, azaz kapunk egy borzasztóan nehéz és szűk tereppályát, amit a szemünk láttára gyűr a kerekek alá egy szellemautó – nem, ennél közelebb nem kerülünk a valós ellenfelekhez. Nekünk mindössze az lesz a dolgunk, hogy időben jobban teljesítsünk az opponensnél, ez azonban egyáltalán nem megy majd könnyen. Egyrészt a mesterséges intelligencia hajlamos csalni, úgy szakítja a sárhegyet a kasztnija, mint forró kés a vajat. Másrészt a fejlesztők nagyon adtak a fizikára, azaz ha elakadunk, akkor TÉNYLEG elakadunk, és csak a csörlőnkben bízhatunk, sőt néha még abban sem.

Persze minden úti akadálynak megvan a maga nyitja, ezeket a részletes oktatómód magyarázza el – érdemes többször nekifutni, hogy élesben már rutinosan nyúljunk a váltóhoz vagy a kézifékhez. A játékban orosz, thaiföldi, afrikai, amerikai pályák is megtalálhatók, az időjárás pedig ezekek a helyszíneknek megfelelően alakul, azaz havas, saras és sivatagos terepen egyaránt megfordulunk majd.

Az időjárási körülmények az irányítást is befolyásolják, szóval soha nem szabad elbízni magunkat. Már csak azért sem, mert az Off-Road Drive-ban található 20 terepjáró más-más menettulajdonságokkal rendelkezik, és mivel eltérő területekre tervezték őket, az összessel úgy kell megismerkednünk, hogy az előző modellnél szerzett tapasztalataink nem sokat nyomnak a latban.

Kemény, mint a száraz sár

És bár ezt sokan hajlamosak elrettentőnek, sőt negatív tulajdonságnak gondolni, nem ez a helyzet. Az Off-Road Drive egyszerűen egy keményvonalas program, ami megadja a tiszteletet az off-road közösségnek. Ehhez persze nem árt a fejlett technikai háttér sem, ezen a téren pedig nem vall szégyent a program.

Ahhoz képest, hogy öt éves játékról van szó, a fizikai rutin kifejezetten fejlettnek mondható, a talajfizika pedig olyan alkotásokkal említhető egy lapon, mint a Spintires vagy a Farming Simulator-sorozat. A sár, a homok és a hó a kerekeknek megfelelően torzul a pálya felszínén, emiatt pedig egy meggondolatlan mozdulat újabb akadályt gördíthet elénk – pont mint a valódi terepjárós megmérettetéseken.

Mindehhez érdemes hozzávenni a maga idején kiemelkedő, de még most sem csúnya grafikai tálalást. A pályák telis-tele vannak tereptárgyakkal, a színek élénkek, az igazi sztárok azonban a dzsipek, ami nem csak hogy elképesztően részletesek, de törnek, gyűrődnek is. És koszolódnak.

Ó, de még mennyire, hogy koszolódnak! Egy izgalmasabb versenyt követően fel sem lehet ismerni őket. Egyedül az interfészbe lehet belekötni, az ugyanis nem valami szép, bár tény, hogy informatív, minden szükséges adatot kijelez a játék a képernyőn. A zene pedig… nos, az nincs. A hangok jók, de némi talpalávaló elfért volna még a háttérben – de persze ez nyilván azért maradt el, mert a fejlesztők a realizmusra törekedtek, és ugye a valóságban sem áll senki egy Ghetto Blasterrel a versenypálya szélén, csak hogy a kilátogatók érezzék a ritmust.

Sárba tiporva

Az Off-Road Drive a maga idején nem volt kitörő siker, a játékosoknak csak egy vékony rétege volt igazán rákattanva a keményvonalas sárdagasztásra. Ennek köszönhető, hogy a többjátékos funkcióknak búcsút kell mondanunk – bár ott vannak a menüben, a steames változat adatlapja már nem is jelzi a multiplayer-lehetőségeket. Meg kell hát elégednünk a magányos dagonyával, igaz, mivel a versenyek az idő ellen bonyolódnak, végső soron semmi akadálya annak, hogy egy barátunkat mellénk ültetve megpróbáljuk megdönteni egymás rekordját.

Mi mindenképpen javasoljuk, hogy adjatok egy esélyt a 1C játékának, mert süt belőle a téma iránti elkötelezettség. Ráadásul a tartalomra sem lehet panasz, hisz sok szakasszal és autóval vághatunk neki a természet kerekek alá gyűrésének. Ha nagyon nyavalyogni akarnánk, akkor a szabad autókázás lehetőségének teljes hiányát rónánk fel a játéknak – nem, itt nincs „sima verseny”, sem gondtalan tekergés, mindent alárendeltek a karriermód versenyeinek. Persze valahol okkal: elég jól felépítették ezt a játékmódot, a járművek állítgatásától a versenyek befejezéséig az egész körítés profi. És tudjátok, mit? Hiányoznak ezek a fajta programok a mai piacról. Persze, akadnak szimulátorok, sőt ez a zsáner egyre erősebb, de az off-road mostanában kimerül a saras állatkodásban – elég csak Böjti mester Forza Horizon 3 tesztjéhez lapozni, hogy lássátok, milyenek a mai sárdagasztós autóversenyek. Szóval az Off-Road Drive egy kis szomjoltó mindazoknak, akik egyetértenek velünk – reméljük, ti is értékelitek majd.

Black Desert Online

A teljes játékunk nem szól mindenkihez, de ez nem is baj, ugyanis az októberi PC Guruban a Black Desert Online-hoz is találhattok egy exkluzív próbakódot. Ezt a játékot Tenebra tesztelte, és elég szépen nyilatkozott róla, sőt Chris és Chocho is kipróbálták az Ezzel játszunk videósorozatban, ezt alant megnézhetitek. A program elsősorban elképesztően részletes karaktergenerálójáról ismeretes – na meg arról, hogy nagyon-nagyon szép, és tele van tartalommal. Mivel nem havidíjas MMO-ról van szó, a PC Guru egyhetes próbaváltozata elég kell legyen ahhoz, hogy rájöjjetek, kell-e nektek – ennek aktiválása pedig pofon egyszerű. A http://bit.ly/2cS6ITR linken regisztrálva készíthetitek el a saját fiókotokat, majd ugyanezen a linken válthatjátok be a kódot. Ezt követően csak a klienst kell letölteni, és indulhat is az egy teljes héten át tartó játék. Reméljük, tetszik majd a program, és várjuk szeretettel a szexi, bizarr vagy épp félelmetes karaktereitek fényképeit a szerkesztőség e-mailcímére!

KÓDBEVÁLTÁS

A tartalomjegyzéknél lévő matricán található matricára nyomtatott kódsorokat nem a Steamen kell felhasználni, hanem a PC Guru Online kódbeváltó oldalán. Ehhez mindössze egy ingyenes regisztrációra van szükség, majd a belépést követően el kell navigálni a kódbeváltás oldalra, ott be kell ütni matricán található kódot, az eredmény pedig egy Steam-kód lesz, amit már beválthattok a Valve áruházában.

A matricán található kódot csak egyszer lehet felhasználni, de összesen tízszer lehet megpróbálni a beváltást, így ha elgépelsz egy karaktert, akkor sem kell félned, nem fog eltűnni a teljes játékod. Ha mind a tíz alkalommal hibás kódot adsz meg, a rendszer 24 órára letiltja a kódbeváltás funkciót, úgyhogy csak óvatosan! Ha problémát okozna a kódbeváltás, olvasd el a Kódbeváltás tudástárunkat a PC Guru Online-on!

AZ OKTŐBERI PC GURU 2016. 10. 06-TÓL KAPHATÓ AZ ÚJSÁGOSOKNÁL

ÉS A HIPERMARKETEKBEN.

 PC GURU 16/10