• A Call of Duty: Advanced Warfare mindent lenyomott idén
  • Ez a játék lett a 2014-es szórakoztatóipari év legnagyobb durranása
  • Pontos eladási számokat még nem tudunk, de jól fogy
  • Azaz elmondható, hogy a CoD ismét a csúcson van

Eddig tartott a káröröm: az Activision ma bejelentette, hogy Destiny ide, Watch Dogs oda, az év legnagyobb szórakoztatóipari startja ezúttal is az aktuális Call of Duty-epizódé, ami így már hivatalosan is megszűnt haldokolni – mint az ugye köztudott, a sorozat népszerűsége a tavalyi, Ghosts alcímű rész óta leszállóágban volt.

A Call of Duty: Advanced Warfare azonban felrázta az Activisiont, a lé pedig dől, pont olyan ütemben, ahogy a játékban Kevin Spacey nyakalja a whiskey-t. Pontos eladási adatokat nem tudunk, de a CoD-franchise 10 milliárd dollár bevételt produkált a kiadónak, ami megelőz mindent, a filmipart, a zenét, bármit. Hoppá.

Ráadásul az AW lett a konzoltörténelem legnagyobb digitális startja is, azaz milliók töltötték le a játékot Xbox Live-ról és PSN-ről, amint elérhetővé vált. Mindezt úgy, hogy tavaly még ment a hiszti az online játékletöltések, illetve a next-gen alkotások nagy mérete miatt. Második hoppá.

A játék eladásai a tavalyi első hetet természetesen felülmúlták (ebből lehetne következtetni a számokra, ha tudnánk, mégis hány százalékkal, de nem tudjuk), sőt, a szezonbérlet is nagyon fogy, amit táplál az a 370 millió online meccs, amit ledaráltak a játékosok. Ez 200 milliószoros szintlépést jelent egyébként. Harmadik hoppá.

És hogy lesz-e negyedik hoppá? Az Activisionön ne múljon. Idén is bebizonyosodott, hogy akárki szidja, a játékvilágnak kell a CoD, milliók ácsingóznak az újabb és újabb kalandokra online és offline, és egyáltalán nem zavarja őket, ha egy X-et megnyomva kell tisztelegniük az elhunyt bajtársak előtt.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!