Emlékszem még, 2006-2007 körül a PC-s játékipar gyakorlatilag haldoklott, az akkori új generációs konzolok pedig szinte virágoztak, nem beszélve az épp betörni készülő okostelefonokról és a gombamód szaporodó netbookokról, amiket egyébként sok szakember a munkára kitalált PC jövőbeli megfelelőjének vélt. Aztán történt valami, amit úgy hívnak, hogy digitális terjesztés, és az egész folyamat megfordult: ma már a PC-s játékipar diktálja a szabályokat, mi több, a konzolok is PC-kké váltak, csak sokkal kevesebb funkcióval, amiket szépen fel is ró nekik a Steamen nevelkedett gamer-társadalom.

És a folyamat nem áll meg, sőt, az Open Gaming Alliance nevű üzleti csoport előrejelzése szerint 2018-ra 35 milliárd dolláros ágazattá válhat, ami a mostani 26 milliárdhoz képest nagyon dinamikus és jelentős ugrásnak minősülne. A PC-s játékok sikerének elsődleges okai a szervezet szerint az ingyenesen játszható programok megjelenése, valamint az eSportok megállíthatatlan terjedése és népszerűbbé válása. Érdekességképp megjegyzendő, hogy az Open Gaming a konzolos ipar számára is növekedést jósol, ám korántsem azonos mértékűt és tartósságút: 2018-ra a konzolos játékipar minden benne foglalt géppel együtt 30 milliárdot ér majd, 2019-re pedig visszaesik, minden bizonnyal a hardverek jelentős elavultsága miatt. És hogy mi a helyzet a mobiljátékokkal? Természetesen híznak, mint a disznó, a fejlettebb készülékek és a jobb aksik korában már az öregek otthonában is mindenki az iPhone-ját fogja nyomkodni.

Egy szó mint száz, a PC-s játékipar nemcsak hogy kiválóan érzi magát, de olyan nagy lesz nemsokára, hogy még a filmipar is csak integetni fog neki. Ámen!

Érdekel, milyen lesz egy gamer-PC öt év múlva? Elmondjuk!

Gamer-PC