• Sikernek nevezhető a Steam Discovery Update
  • Többen látogatják az oldalakat
  • Több pénzt keresnek a kisebb csapatok

Tavaly nyáron egy nagy átalakításon esett át a Steam: megjelentek a kurátorok (itt a miénk), a felhasználók automatikus ajánlatokat kapnak a legutóbb játszott programok alapján (Discovery Queue), illetve a főoldal is átalakult tartalmasabb, személyre szabható panelekkel. Ez összefoglaló nevén a Discovery Update, aminek célja az volt, hogy minél több program jusson el a felhasználókhoz, köztük azon címek is, amik a radar alatt repülnek.

Most megtudtuk, hogy a célkitűzés sikeres volt, a Discovery Update az egyes játékok oldalainak forgalmát és az indie címek bevételét is növelte. A Valve által közzétett adatok szerint az oldallátogatások 30%-kal növekedtek, ennek 75%-a pedig a Discovery Queue-ból származik, sőt a Steam teljes látogatottságának 16%-ért ez a szekció felel. Továbbá a főoldali nagy dobozra 4%-kal többen kattantanak, mióta ebben naponta több mint 4000 címet is fel tudnak tüntetni, illetve a Steam Tags használata megháromszorozódott a Discovery Update óta és a kurátorok is szépen hozzák a kattintásokat. Az eladások terén, nem meglepő módon, főleg a kisebb csapatok voltak a nyertesek, az 500 leginkább kelendő játékok sorából kimaradó címek ugyanis 18%-kal többet kerestek, illetve a napi bevétel is 4%-ot növekedett.

A Valve azt ígérte, hogy még dolgozni fog a Discovery Update-ben bemutatott rendszereken, hogy az eddigieknél is jobb eredményeket érjenek el.

steam-logo-alt2.jpg