• Visage bejelentés
  • Pszichológiai horror a Silent Hills nyomdokaiban
  • Egy szörnyű múltú ház rejtélyét kell megoldanunk
  • Kickstarter segítségével valósul meg a játék
  • Megjelenés: 2017. január

Meglehetősen nagy űrt hagyott maga után a Silent Hills és a P.T., amit igyekeznek betömni a kisebb csapatok -- az első az Allison Road volt, most pedig feltűnt a színen a Visage, ami hasonló alapokra építkezik, bár igazság szerint Amnesia és Layers of Fear hatás is felfedezhető. Íme, egy kis gameplay:

A történet szerint az 1980-as évek járunk, egy kisvárosban, azon belül pedig egy ódon házban, ahol több generáció is leélte az életét -- egy részük békésén, sokan azonban brutális gyilkosságok áldozatai lettek. Játékosokként a legújabb lakó bőrébe bújhatunk, akivel látomások formájában átélhetjük a múlt rejtélyes eseményeit, lépésről lépésre közelebb kerülve ahhoz, hogy mi történt a ház elátkozott falai között.

A Sad Square csapata egy pszichológiai horrort készít, amiben a rettegést nem vásári ijesztgetéssel igyekeznek megteremteni (nincs a szekrényből előugró mumus), hanem lassan, a játékosokra rátelepedő rémülettel és nyomasztó hangulattal, és szürreális helyszínekkel. Ráadásképpen védtelenek vagyunk, fegyverek nélkül kell kiállnunk a borzalmakat, miközben az általunk ért stresszt is kordában kell tartanunk, ez ugyanis befolyásolja a játékmenetet, ahogy az is, hogy bizonyos sötét lényekkel kapcsolatba léphetünk.

A szörnyekkel való találkozás mellett a Visage point-and-click kalandjátékokat idéző elemeket is tartalmaz. A nagyfokúan interaktív világban kulcsfontosságú tárgyak megtalálása az egyik feladatunk -- ezekkel valóságos módon, a fizika törvényei szerint léphetünk kapcsolatba: felemelheted a különböző berendezéseket, fel-le kapcsolhatod a világítás és így tovább, körülbelül úgy, mint az Amnesia és a Penumbra játékokban.

A Visage egyelőre még csak egy Kickstarter projekt, de nagyon jó úton jár annak az irányába, hogy elkészülhessen. A csapatnak 35 ezer kanadai dollárra van szüksége, amiből már most van 31 ezer, 33 nappal a gyűjtés lefújása előtt, így biztosra vehetjük, hogy a játék el fog készülni, csak az a kérdés, hogy mennyi többletcélt sikerült elérni. Ezek között konzolos verziót, kibővített játékot, jobb animációkat és alternatív befejezéseket is találunk. Ha támogatni szeretnéd a 2017. januárjára datált játék gyűjtését, akkor kattints ide.