A nemrég két új fajt bemutatott Wildstar című MMORPG valamikor 2014 tavaszán jelenik meg, és végre az is kiderült, milyen üzleti modellt használ majd, hogy a játékosok kedvükre nyúzhassák, s a szervereket is fenn lehessen tartani.

A játékot mindenképp meg kell venni, ez dobozos vagy digitális formában nagyjából 45 euróba fog kerülni, ez egyben biztosít harminc napnyi játékot és három, egyhetes próbajátékot biztosító kártyát, amit elosztogathatunk ismerőseinknek. Ha a harminc nap lejár, választás előtt áll az egyszeri játékos. Az első lehetőség a leghagyományosabb előfizetési mód: 13 euróért vehetünk egy hónapos előfizetést, vagy három, hat és tizenkét hónapos kiszerelésben kedvezőbb áron. Az előfizetés megejthető a szokásos csatornákon, azaz bankkártyával, a PayPalon keresztül, Game Time Carddal vagy telefonról, ámbátor ez utóbbi kis hazánkból nem feltétlenül lesz járható út.

A második lehetőség a csavar a dologban, mert az előfizetés meghosszabbítására akár a CREDD-et (Certificate of Research, Exploration, Destruction and Development) is használhatjuk. És hogy mi ez? Nos, egy olyan játékbeli bigyula, ami nagyjából 17 euróba kerül, és kereskedhetünk vele. Eladhatjuk -- de el nem ajándékozhatjuk -- az arra kitalált játékbeli piacon, a Commodities Exchange-en. Bár a különböző előfizetési csomagok között nem lesz különbség, a CREDD-et megvásárlók extra tartalmakhoz juthatnak hozzá, amellett, hogy a kikiáltott áron eladott bigyulákért kapott játékbeli arany is a markukat üti. A CREDD-et a játékban felvásárló játékosnak pedig azért jó az üzlet, mert így -- ha elég játékbeli arannyal rendelkezik -- akár a végtelenségig is játszhat havidíj befizetése nélkül.

Ezzel együtt a fejlesztők remélik, hogy a CREDD segít majd fenntartani a játék belső gazdaságát, valahogy úgy, mint az Eve Online-ban a PLEX-rendszer.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

WildStar -- Megjelenés: 2014. tavasz -- Gépigény: Nem ismert