A The Witcher 3: Wild Huntot nagyon nehéz lehetett összerakni, hiszen szó szerint hatalmas játék, rengeteg felfedeznivalóval, eseménnyel és szereplővel. Ám a CD Projekt RED szerint a Kaer Morhenben lezajló csata minden másnál nagyobb kihívást jelentett a csapatnak.

„Technikai szempontból a Kaer Morhen-i csata volt a legnehezebb” – írta Mateusz Tomaszkiewicz játéktervező a Witcher 3 fórumán, a kérdezz-felelek topicban. „Tizenegy évnyi játéktervezéssel eltöltött idő alatt még sosem szembesültem ekkora kihívással. Már a papíralapú tervdokumentáció láttán is tudtuk, hogy hatalmas feladat lesz, de rosszabb volt, mint ahogy akkor elképzeltük.”

Innentől minimális spoilerek lehetnek a történetre vonatkozóan.

A küldetés azért volt ennyire komplikált, mert karakterek szintjén nagyon sok a változó. Talán még emlékszünk arra, hogy anno a Bioware azért nem akarta „állandó” szereplővé tenni a Mass Effect 2-es karaktereket a Mass Effect 3-ban, mert azok túl sok változót hoznának a történetbe, révén rajtunk állt, ki éli túl az öngyilkos küldetést, és ki nem.

Nos, a CD Projekt RED-ben úgy tűnik, fel sem merült, hogy korábbi döntéseink miatt visszavegyenek. Egyrészt, a csata lezavarása nagyban függ attól, hogyan oldunk meg korábbi mellékküldetéseket, illetve a The Witcher 2: Assassins of Kingsben meghozott döntéseink is befolyással lehetnek rá. 9-16 karakter bukkanhat fel Geralt oldalán. Roche, Ves, a királygyilkos Letho, és így tovább – megjelenésük attól függ, hogyan játszottunk addig, és biza mindegyiknek van legalább egy nagyjelenete.

A másik játéktervező, Pawel Sasko arra is rámutatott, hogy nem csak a videókról van szó. Minden karakternek megvan a maga szerepe a csatában, és attól függően, ki jelenik meg, úgy kombinálják ezeket a szerepeket. A CD Projekt RED igyekezett minden eshetőségre forgatókönyvet készíteni. „Minden jelentet és gameplay szituációt megterveztünk azért, hogy a játékosok láthassák a mellékküldetésben véghezvitt tetteik következményeit” – írta Sasko.

Emellett a két dizájner megegyezett abban, hogy írói szempontból a Véres Báró küldetés volt a legnagyobb kihívás, főleg az érzelmi oldala miatt.

És ez tulajdonképpen a jéghegy csúcsa, hiszen The Witcher 3: Wild Hunt még ezernyi más jelenettel bír. Csodálatra méltó, amit a lengyel srácok véghezvittek, és ehhez képest a Cyberpunk 2077 még ambíciózusabb projekt. De az még messze van, ellenben a The Witcher 3: Blood and Wine már valahol a kanyarban lehet.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!