A PES 2014 első és leginkább szembetűnő újítása a kinézete, ami egy kis lépéssel még közelebb araszolt a valóságoz. Az eredményt a Metal Gear Solid V: The Phantom Painben is használt, a Kojima Productions berkeiben készült Fox Engine biztosítja, ami amellett, hogy kidolgozott és részletes karaktermodelleket (javult a mimika, a mezek és a különböző, kitüntetett szituációk, úgy, mint a szabadrúgások animációja) illetve stadionokat jelenít meg, remekül kezeli az összetett fizikai rendszert is, ami a javított kezelés alá dolgozik.

A fizika fő elemei a Motion Animation Stability System (M.A.S.S.) és a TrueBall Tech. Előbbi közvetlenül a játékosok mozgását, egymással történő érintkezését intézi figyelembe véve olyan tényezőket, mint például a testtömegük, a gyorsaságuk, illetve azt, hogy milyen irányból érkeznek -- ehhez több mint száz sportoló adatait vitték be, hogy minél hitelesebbek legyenek a pályán látható egy az egy elleni párharcok. A TrueBall Tech ezzel szemben inkább a labda viselkedésében játszik szerepet: fejlesztők külön karakterként kezelik a lasztit, így modellezik a mozgásának különböző tényezőit, s ezek építik be a kezelésbe, mely a PES 2014-ben már precízebb és aprólékosabb, mint az elődökben, jobb labdavédést, cseleket és finom kezelést biztosítva a szélrózsa minden irányába történő mozgás során.