Két hónapja jelent meg az Evolve, amiben megismerkedhettünk Shear csodálatos, ám felettébb veszélyes világával, ahol jóformán minden élőlény arra pályázik, hogy felfalja az oda merészkedett telepeseket. Nem vitás, hogy az embereknek itt nincs maradása, az evakuáció azonban nem könnyű, a féktelen pusztításba kezdett szörnyek ellen az első hullámban, vagyis az alapjátékban küldött 12 vadász pedig kevésnek bizonyult, így most érkezett négy friss arc, akik felvehetik a kesztyűt a vadvilág ellen, mely közben szintén izmosodott, és három helyett immáron négy óriás bestia egyikével nézhetünk szembe.

CSAPATMUNKA

A jövevények bemutatását kezdjük a vadászokkal, akik a négy, jól ismert kategóriába illeszkednek be, vagyis van egy-egy assault, support, medic és trapper. Az erősítés tagjai egyedi fegyvereket és taktikákat vonultatnak fel (a kasztspecifikus felszerelések, mint a kupola vagy személyi pajzs nem változtak), jellemzően olyanokat, amik az alapjátékban látott, egymást segítő lehetőségeket kisebb vagy nagyobb mértékben felkavarják. A rovarember, Slim (medic) például agresszív, akitől azt várhatjuk, hogy az ellenfelet egyszerre sebző és a heal burst képességének újratöltését gyorsító puskájával belemásszon a szörny képébe, illetve az aknavetőjével megbénítsa annak szaglását, majd ha nyugi van, a gyógyító robotbogarát küldje segíteni. Sunny (support) lerakható pajzsgenerátorral tudja automatikusan védeni társait, valamint képes felturbózni a jetpackjüket amellett, hogy gránátvetővel szórhatja meg a szörnyet. Torvlad (assault) a fő sebző az automata sörétes puskájával és a csuklóra szerelt aknavetőjével, de kapott egy olyan bombát is, ami feltöri a bestia páncélját, a többiek számára könnyen sebezhető pontokat kínálva. Végezetül itt van még Crow (trapper) is, aki leginkább a távolból hatásos; neki egy, a szörnyet lassító sztázispuska jutott és egy olyan mordály, amivel a pajzsot megkerülve közvetlen sebezheti a prédát, s van egy hűséges madara is, Gobi, amely bejelöl minden élőlényt, beleértve a nagy vadat is.

A másik oldalon a Behemoth mutatkozott be; ő egy meglehetősen lassú, de pokolian erős, leginkább egy életre kelt sziklára hasonlító izomkolosszus, akivel ügyesen választhatjuk el egymástól a vadászokat. Az egyik támadásával olvadt kőzetet köphetünk, ami a sebzés mellett az utat is elzárja egy rövid időre, aztán megtehetjük azt, hogy a nyelvünkkel magunkhoz húzzuk a célpontot, a fissure képességgel pedig ellökhetjük az ellenségeket, illetve ott van még az a lehetőség is, hogy magunk köré kőfalat húzva kivédjük az érkező csapásokat, vagy az egyik kergetőnket kipécézve szemtől szemben intézzük el a nézeteltéréseket. A Behemoth gyenge pontja (a lassúsága mellett), hogy nem tud ugrani vagy repülni, amit azzal kompenzál, hogy sziklagolyóvá alakulva gördül tovább sebesen – de erre csak viszonylag rövid ideig képes, és nem is mindenhol teheti meg.

NEM ÉRI MEG

Általánosságban elmondható, hogy mindegyik újonc érdekes lehetőségekkel egészítette ki a játékot, és habár van még mit igazítani a karakterek és képességeik közötti egyensúlyon, nagyon is szórakoztató ezek használata. Nagy kérdés persze, hogy megéri-e beruházni, az alapjáték kapcsán ugyanis visszatérő panasz, hogy nincs elegendő tartalom. A válasz röviden az, hogy nem, mégpedig azért, mert túl sokat kérnek értük. A vadászok fejenként 7,5 euróba kerülnek, tehát összesen 30 euróba fáj, ha mindet akarjuk, a Behemoth meg 15 euró. Ennyit pénzt szimplán nem ér ez az öt karakter, bármennyire is jól sikerültek, így csak egy JELENTŐS leárazás esetén vegyétek fontolóra valamelyik beszerzését.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!