TUTI KARRIER

Induljunk szépen az elejéről! Az idei menürendszer kísértetiesen emlékeztetni fog minket a tavalyira, de annál sokkal hangulatosabb a világos háttérszínnek és a sok-sok fényképnek köszönhetően. A zenén sem gondolkodtak sokat a Codiesnál, egyszerűen át lett hangszerelve a menümuzsika egy szerintem kellemesebb hangzásra. Ami viszont ennél sokkal, de sokkal lényegesebb, az az, hogy végre visszatért a sokak által áhított karriermód, amely mellett gyors versenyt, időfutamokat és többjátékos versenyeket találunk a menüpontok között. Nem tűnt el azonban az úgynevezett profi karrier lehetősége sem, ez mindösszesen csak annyit jelent, mint tavaly: csakis kizárólag belső nézetből, minden segítséget mellőzve és 100 százalékos versenytávval vághatunk neki a „saját legendánk” építésének. Természetesen most már ez sem korlátozódik le 1 évadra, hanem akár 10 évig göngyölíthetjük magunk előtt a történetet. A következő, melós hétvégéket ígérő alcím viszont nem kitaláció. Miután elkészítettük versenyzői adatlapunkat, választottunk sisakot, avatárt és egy senki által le nem foglalt rajtszámot (ami ki is kerül az autónkra), akkor csapatunk mobilközpontjában találjuk magunkat a soron következő nagydíj helyszínén.

MELÓS HÉTVÉGÉK

Itt kezdődik el a játék igazán, hiszen sikerült egy merőben új megközelítést érvényesíteniük a fejlesztőknek. Mondhatni, hogy megfogták a Formula 1 lényegét, a folyamatos munkát és fejlesztést, amikről eddig maximum csak Szujó Zoltán és Wéber Gábor szájából hallottunk a közvetítések alatt. Hihetetlen, de sikerült elérniük azt, hogy az ember ne pörgesse tovább két kör után a szabadedzéseket, hanem igenis nekiálljon keményen dolgozni. Minden pálya más és más, ezért rendkívül fontos, hogy megismerjük a vonalvezetését, tudjuk azt, hogy mennyire viseli meg a gumiabroncsokat az adott helyszín, miként autózhatunk rajta egy-egy időmérőn is helytálló kört.

Erre kiválóan alkalmas minifeladatokkal töltötték meg az edzéseket, és érdemes ezeket a tökéletességre törekedve teljesítenünk, hiszen nagyon értékes, fejlesztésekre elhasználható pontokat kapunk értük cserébe. Ehhez tenném hozzá, hogy a limitált kiadású játékhoz egy booster packet is mellékeltek, aktiválása esetén külön tételként kaphatunk plusz pontokat az egyenlegünkhöz. Növelhetjük az energiatakarékosság hatékonyságát, hatással lehetünk az autó súlyára, de aerodinamikai jellemzőit is javíthatjuk a pontok megfelelő elosztásával. A fejlesztések ráadásul nem lesznek egy szempillantás alatt az autóban, egy-két hétvége kell, amíg mérnök barátunk leteszi elénk jelentését az elkészült munkálatokról. Ahogy az lenni szokott, kicsi kis kémeink persze részletes táblázattal szolgálnak arról is, hogy a többi csapat hol jár a tervezőasztalon kialakult rajzversenyben. Minél tovább szöszölünk vagy belehibázgatunk egy edzésprogramba, annál inkább figyelni kell a gumikra is, ne használjuk el például azokat a szetteket, amelyek már le vannak foglalva az időmérőre vagy netán a futamra. Újdonság a lila oldalfalú abroncs, amely az ultralágy keverék a Pirelli repertoárjában, magyarán a gumiszabályok változásai is teljes mértékben le vannak modellezve.

CSAPATTÁRSI VISZONYOK

Idén már 22 autó rója a köröket, de ez nem azt jelenti, hogy könnyebb a fenekünk alá való ülést találni az F1 világában. Természetesen akármelyik csapatot választhatjuk a kezdetekkor, de figyelembe kell venni, hogy van egy csapattársunk is, aki amellett, hogy segíti a pontvadászatot a konstruktőri címért folytatott harcban, könnyen a vesztünket okozhatja, ha permanensen jobban teljesít nálunk. Röviden arra akarok utalni, hogy ne kíméljük, igyekezzünk a rivális mutatókat a mi oldalunkra billenteni! Minden verseny után láthatjuk majd, hogy mennyire vagyunk az első számú pilóta titulus kiérdemlésétől. Az autók beállításaival viszonylag részletesen lehet foglalkozni, de a készítők most is gondoltak azokra, akiknek ez nem az erős oldaluk. Ők választhatnak 5 séma közül, kezdve a jobb kanyartempót ígérő konfigurációtól a nagyobb végsebesség felé terjedő skálán. Újdonság, hogy a Steam Műhelynek köszönhetően a setup-mágusok is kiélhetik magukat. A játék motorja nem újdonság már, az előző részből ismert Ego 3.0 hajtja, és az az észrevételem, hogy helyenként igen-igen szép most is, viszont néha érthetetlen lassulásokat lehet érzékelni az amúgy röccenésmentes játékmenetben. A minimumként megjelölt hardverkövetelmények láttán azért elgondolkodtam pár percre, hogy mégis milyen élményt nyújthat egy közepes kategória alját súroló PC-n.

A 22-ES CSAPDÁJA

A fejlődés nem kerülte el a többjátékos funkciókat sem, két téren is üdvözlendő változások mentek végbe. Még mielőtt felsorolnám ezeket, fontos közölnöm, hogy most egyértelmű menüpontokon keresztül választhatjuk ki a számunkra megfelelő online megmérettetést. Az első kellemes meglepetés a 22 fős multiplayer, de amennyire királyul hangzik ez, annyira bosszantó is, hogy legalább a játékosok negyede csak azért van bent, hogy tönkretegye a többiek szórakozását. A másik pedig az, hogy ha bajnokságban kezdünk, akkor ezt már nemcsak ketten tehetjük meg, mint egészen 2014-ig, hanem már többen is részesei lehetünk a pontvadászatnak, amelyet bármikor folytathatunk kilépés után is. Visszatért, ám nehezen előcsalható a biztonsági autó, plusz a virtuális safety car szabály is bekerült a lehetőségek közé. Ha ezen funkciókat és a zseniális karriert is számba vesszük, akkor úgy tűnik, tanult a Codemasters a tavalyi fiaskóból. Az idei játék a rajongóknak kötelező darab!

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Ha hosszabb ideje nem nyúlt F1-játékhoz a kedves olvasónk, akkor talán furcsa lesz neki az, hogy 2015-ben nem szerepelt a repertoárban egy normális karriermód, átláthatatlan multiplayeres keresővel kellett szenvedni hosszú hónapokig, és az ember már annak is tudott örülni, ha a kontrollere vagy kormánya megfelelően viselkedett a program elindításakor. Mindennek oka persze, hogy azon a bizonyos kötelező generációváltáson esett át a játék motorja, amelytől viszont olyan szép látvány tárult elénk, hogy az bizonyos szinten kárpótolta a vásárlókat, sőt a készítők az alapjáraton szegényes felhozatalt is megfejelték egy 2014-es szezonra való átváltási lehetőséggel. A lényeg tehát, hogy lehetett a játékkal játszani, a javítások csöpögtetésével pedig lassan még a multi is használható lett. Ám az, hogy idén mi kerül a kezünk (lábunk) alá, sokat lendíthet vagy hátráltathat a hivatalos F1-programszéria megítélésén.