Legutóbb 2015 novemberében néztem rá a menedzsercímek sorát gazdagító Game Tycoon 2-re, amikor a decemberi számhoz írtam a játékról egy előzetest (ebből kifolyólag az alapok kitárgyalását mellőzném). Azóta számos újdonsággal bővítették a fejlesztők, ezért hát végre van miről értekeznem. Először is a főmenüben megjelent három játékmód: az egyesével feloldható tutorialok gyűjteménye, a végtelen verzió és a 20 küldetéses kampány. Utóbbi kissé eltér a megszokott, sztori-orientált, egyszemélyes játékmódoktól, ugyanis elindításakor a Game Tycoon 2-t fejlesztő Sunlight Gamest kell igazgatnunk, mint saját cégünket, és egy előre meghatározott célt kéne elérnünk. Például rögtön kezdésként alkotnunk kell egy olyan terméket, amit a kritikusok 80% feletti értékeléssel dicsérnek. A végtelen mód pedig pontosan olyan, mint amilyenre számíthattunk: megalapítjuk saját cégünket, és egy meghatározott alaptőkével kezdhetünk bele projektekbe, illetve építhetjük a saját kis birodalmunkat.

Újrakezdve

Amint belépsz, rögtön tarkón vág a tengernyi elvégzésre váró tennivaló, ezért aztán nem is csoda, hogy könnyen elveszted a fonalat. A tájékozódást tovább nehezíti az ódivatú kezelőfelület, amin ha nem is sokat, de valamicskét sikerült csiszolniuk a fejlesztőknek. Anno csakis a térképet megnyitva tudtunk váltani egyes épületek között, most viszont az interfészen található ikonokra kattintva is megtehetjük ugyanezt. Az épületek bebarangolására ugyanis rettentő nagy szükségünk lesz, tekintve, hogy egy vállalkozást nem irányíthatunk a fotelunk kényelméből. Néha el kell látogatnunk a bankba, hogy hitelt vegyünk fel. Olykor az egyetemre kell beugranunk, hogy permanens, vagy akár alkalmi munkaerőre tegyünk szert. Aztán látogatást tehetünk a helyi ügyvédi irodában, és licenceket bérelhetünk, illetve vásárolhatunk meg készülő projektjeinkhez. Valamint termékeink széleskörű népszerűsítése érdekében dizájnstúdióba is elmehetünk, ahol különféle reklámanyagokat készíthetünk, valamint piackutatásokat nyálazhatunk át. Itt dől el az, hogy te formálod-e az ipart, vagy az ipar formál téged.

A legvégéig

Ez leírva mind nagyon szépen hangzik, csakhogy a valóság valamelyest távol áll az elképzeléstől. Már a tutorialban kapunk egy figyelmeztetést, miszerint a program több funkciója is elhanyagolható, és a játékosnak nincs rájuk szüksége. Ilyen például a munkamorál erősítésére szánt „pizza parti”. Te, mint a világ legjobb főnöke, a cég pénzéből rendelhetsz a kollégáknak nasit, ezzel protezsálva a munkakedvet. Azonban ettől alkalmazottaink nem lesznek lojálisabbak, de még csak gyorsabban sem látnak neki a teendőiknek.

A ronda grafika, a tonnányi felesleges tennivaló és a gyatrán megírt szövegek kivetik a játékost, ezért nem lesz kedve folytatni a megkezdett kampányt. Ellenben érdemes észben tartani, hogy a fejlesztés annak ellenére nem ért véget, hogy kiadták a játékot. A Sunlight Games máig toldozgatja művét, és hallgat a visszajelzésekre. Kár, hogy ennyi nem elég az üdvösséghez.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!