Az előzménytrilógia (2005) és az eredeti Csillagok háborúja epizódok (2006) után a Lego Star Wars harmadik része ezúttal a tv-ben hódító The Clone Wars animációs sorozatot alapul véve invitálja a játékost újabb kalandokra, megtartva a jól bevált elemeket, de megspékelve azokat néhány egészen új opcióval. Az alapkoncepció mit sem változott, a központi helyszínen – ami ezúttal két szabadon bejárható, méretes köztársasági űrhajót jelent – egy csillagtérkép segítségével választhatunk a három nagyobb főellenfelet (Grievous tábornok, Dooku gróf és Asajj Ventress) „körbejáró” missziók közül, aztán a Legóból felépített pályákon egyszerre több karakter között váltogatva kell harcolnunk, és mindenféle építős/rombolós logikai játékokat megoldanunk. 

Érdekesség, hogy a karakterek ezúttal el is szakadhatnak egymástól, és két helyszínen párhuzamosan kell teljesítenünk a küldetéseket – ami kooperatív módban természetesen szórakoztatóbb és egyszerűbb feladat. Az egyes szereplők képességei a megszokott módon eltérnek, így a folyamatos cserélgetés létszükséglet, nem mellesleg ez a megoldás nagyban segíti, hogy a játék ne csak monoton szaladgálás és legógyűjtés legyen. A recept sokadik alkalommal is beválik, de ennek ellenére a fejlesztők is érezték, hogy kell már ide valami újdonság, és szerencsére nem is hagytak minket cserben. 

Űrhajós legyek, vagy nagy stratéga?

Az új epizódban a történet végigjátszása mellett lehetőségünk lesz űrjárművekkel méretes csatákban segédkeznünk a köztársaság védelmében, és klónhadseregekkel egész bolygókat foglalhatunk majd el. Míg az előbbi meglehetősen egyszerű (de annál szórakoztatóbb) játékelem, addig az utóbbi valóban egyedi kiegészítés, és tényleg új színt hoz a sorozatba. A bolygófoglalós pályákon kontrollpontokat kell megszereznünk, aztán ezeken lehetőségünk lesz építkezésre (pajzsgenerátor, lövegtorony, klón- és járműgyár), csapatokat hívhatunk a pályára, aztán szép lassan ledarálhatjuk az ellenfeleket a hatalmas csatamezőkön – külön öröm, hogy ezt a játékmódot az Arcade és a Galactic Quest módban is játszhatjuk egy barátunk ellen. A stratégiai rész amúgy – a Lego franchise többi eleméhez hasonlóan – nem jelent hatalmas kihívást, illetve láttunk már jobb megvalósítást is ebben a szegmensben, ennek ellenére tényleg üdítő újdonsággal van dolgunk, ami feldobja a már unalomig ismert játékmenetet. 

A régi jó dolgok

Az újítások mellett persze a játék megmaradt annak, ami már a kezdetek óta volt: könnyed, egyszerű szórakozásnak, amellyel akár több tucat órát is eljátszhatunk. A központi helyszín (The Hub) ezúttal is várja, hogy minden zugát felfedezzük, az egyszer már végigvitt pályák újrajátszhatóak a Free play-ben, így a folyamatosan megnyíló új karakterekkel az összes titkos helyszínt megnyithatjuk, és begyűjthetjük a rengeteg extrát (aranykockák, minikitek), illetve ismét alkothatunk saját karaktereket, szóval a játékidő ezúttal is napokban mérhető. A külcsín tovább csiszolódott a legutóbbi részek óta, a fényjátékok csodásak, a karakterek szépen kidolgozottak, a helyszínek ügyesen felépítettek, így ezen a fronton nem érheti szó a ház elejét. Ugyan az irányítás néha kicsit idegesítő (főleg a karakterváltás), illetve az osztott képernyős módba könnyen belezavarodhat az ember, mindezek csak apró tünetek, az összképet nem ássák alá, így nyugodtan mondhatjuk, hogy a Lego Star Wars harmadik része – ismét – tartalmas és szórakoztató játék lett.