Screamer, SBK, WRC… az 1996 óta létező olasz fejlesztőcsapat igen impozáns listát tud felmutatni a versenyzős játékok palettáján, amihez bizony (a tavalyi Ride mellett) a MotoGP is csatlakozott egy jó ideje. Az évről évre megújuló licencalapú program tavaly rengeteg okos változtatással, ám majdnem ugyanannyi zavaró hibával jelent meg, ezért kíváncsian vártuk az idei, aktuális verziót, hogy lássuk, egyszeri baklövésről volt-e szó, vagy valami komoly hiba csúszott a számításba, ami apró, gonosz porszemként hátráltatja a gépezet működését.

Pilóták a nyeregbe!

Az egészen ízléses, a megszokottól eltérő stílusú borító kicsit félrevezető lehet, elvégre ha azt gondolnánk, hogy a teljes produktum egy jelentős designváltáson esett át, akkor a menübe jutva egyből kijózanít minket a választék elrendezése. Lényegi nagy változással nem kell számolnunk, vagyis megkaptuk a megszokott Grand Prix, Championship, Carrier módokat, valamint lehetőségünk van osztott képernyős, lokális versenyzésre a barátainkkal, továbbá online is megmérettethetjük magunkat a világ legjobb és legrosszabb versenyzőivel. Száguldozhatunk az idő ellen harcolva, a tavalyi Challenge the Championst pedig leváltotta a Beat the Time, amelynél ezúttal nem a klasszikus pilótákon van a hangsúly, hanem a specifikus vasparipákon – mindegy is, hogyan nevezzük, a lényeg az, hogy az elképzelés hasonló, a körítés mégis más.

Legyél a legjobb

A Milestone eddig is nagy hangsúlyt fektetett az önmegvalósításra és a testreszabásra, ami ezúttal sincs másképpen. Most már alapnak számít, hogy nevünk, nemzetiségünk megadásával, fizimiskánk, ruházatunk és stílusunk személyesebbé tételével vethetjük bele magunkat a kétkerekű száguldozás élvezetébe, méghozzá úgy, hogy a karrierünk teljes egészét az általunk megadott opciókkal vihetjük végig. Eleddig azonban csak a hivatalos felhozatalból választhattunk magunknak csapatot – ennek a MotoGP 15 megjelenésével vége: a Carrier alatt teljesen egyedi teamet hozhatunk létre. Nevünk és logónk megalkotása után, a futamok teljesítésével GP kreditekhez jutunk, ezekből vásárolhatunk be a rendelkezésre álló járműparkból, miközben népszerűségünk növekedésének függvényében keresnek minket a szponzorok is, ami okos döntéseink révén természetesen eredményeinket és a további esélyeinket is javíthatja.

Konkurencia nélkül

Meglehetősen jó helyzetbe kerültek az olaszok, hiszen jelenleg egyeduralkodónak számítanak, bizonyos versenytípusokon belül nincs vetélytársuk – így a MotoGP licence esetében sem, a tavaly megjelent Motorcycle Clubot pedig még csak véletlenül se vegyük számításba. Ez már csak azért is lényeges, mert nincs alternatíva, amivel szemben sokkal többet kéne nyújtani. Persze nem mondhatni, hogy a Milestone ül a babérjain, elvégre apró változtatásokat mindig eszközölnek az aktuális évad csiszolgatásakor, aminek köszönhetően most is van új játékmód, kicsit részletesebb a látvány (a víztől csillogó aszfaltrészek, a ruhán gyöngyöző cseppek kifejezetten jól néznek ki),  ráadásul mindezek mellé a töltési idők is lerövidültek a 14-hez és a Ride-hoz képest. Emellett viszont még mindig a droid módjára, egyszerre és ugyanúgy mozgó, külsőre teljesen hasonló nézők rontják az összképet, a külcsín természetesen továbbra sem hasonlítható egy Forzához (vagy Project CARS-hoz), a játékmenet meg félig arcade, félig szimulátor, ami a segítségek levételével és a nehézség felhúzásával tehető profibbá. Mindezek ismeretében elmondható, hogy igazán komoly, lényegi változások nem történtek, ennek ellenére a valódi rajongók ismételten örülhetnek az aktuális, licencelt szezonnak, míg a nem annyira profik, szolidan érdeklődők talán jobban járnak a tavalyi epizóddal, vagy éppen a valós versenyekhez visszafogottabban ragaszkodó Ride-dal.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!