Párszor már láthattuk, hogy egy apró csapat is képes a csodára, az olasz székhelyű indie stúdió pedig pontosan erre vállalkozott a hányatott sorsú futurisztikus versenyek műfajában. Noha a fejlesztők egy privát lakás konyhájában indultak hódító útjukra, pár év és néhány játék (Otto, Hyperdrive Massacre) alatt sikerült felnőni ahhoz a feladathoz, ami egy vérbeli, zsáneri program összehegesztése. Ez a Redout.

Süvítő szél

A kilencvenes években komoly sikernek örvendő stílus mára megkopott, a régi nagy nevek kihullottak a köztudatból. Ám szerencsére az indie, avagy a független fejlesztések meglehetősen nagy halmaza részben azért is van, hogy a régi nagy kedvencek, amiket a mai óriáskiadók nem mernek bevállalni, a kis stúdiók tervezőasztalán születhessenek újra. Így történt, hogy az F-Zero és a Wipeout szerelemgyereke a Steamen vált elérhetővé, méghozzá úgy, ahogy manapság az elvárható. Unreal 4-es grafikus motorral, VR-támogatással, kellemes tartalommal, iszonyatos sebességgel és némi futurizmussal. 

Kampány és multi

Ahogyan azt megszokhattuk, itt a lényeg a sebességen, a kanyargós loopokon, a félcsöveken van. Na meg a fegyvereken és a védelmen, miközben a sok falon pattogás hamar az amortizációt és a versenyből kiesést vonja maga után. Egyedül, az idő ellen küzdve, netán a gépi ellenfelekkel megmérkőzve, de minden esetben azon van a hangsúly, hogy mielőbb a célba érjünk. Az úgynevezett Pure megmérettetéseknél csak a gyors haladás, a pontos irányítás számít, miközben más esetekben EMP-lökést, energiaelszívást vethetünk be az opponensekkel szemben.

Emiatt aztán vannak eltérő járgányok, megvásárolható kiegészítések, miközben több kategóriában választhatunk magunknak kasztnit, amit akár egy javító drónnal is felszerelhetünk. Utóbbi pedig nem is annyira felesleges kütyü, elvégre a járgányok hamar sérülnek, a falakhoz csapódva, az ellenfelekkel koccanva könnyen fel is robbanhatnak, az őrült hajtás közben egy ilyen pár másodperces kiesés és lelassulás könnyen az utolsó helyet eredményezheti. Vagy a gyors kiesést, ami az eliminálós játékmódnál jön be a képbe (minden kör végén az utolsó helyezett végérvényesen kihullik), továbbá ott van az, amikor nincs újraszületés, mindenki egy élettel gazdálkodik a több körös futam során.

A karrier-mód alatt egyébként négy nagy, tematikájában változó helyszín áll rendelkezésre, ami további pályákra bontva mutatja be a posztapokaliptikus Földet – sivatagos, romházakkal teli terület, zöldövezet, a fagy és a tűz világa. A viszonylag szűk utakon száguldva rendszeresen loopok, a halálos szakadékok feletti átjutást segítő ugratók dobják fel az összképet, így soha nem válik unalmassá az észnélküli gyorshajtás. Ahogy haladunk előre, úgy kapjuk az új járgányokat, bajnokságokat, kategóriákat, amiket az XP és a pénznyeremények által lehet megnyitni. Tartalom tehát bőven van, ráadásként ott a multiplayer, ami alaposan feladja a leckét még a legjobb sofőröknek is. Más kérdés, hogy miközben az idő elleni futamokat könnyedén letudhatjuk, addig a gépi és emberi ellenfelekkel szemben ott az ütközés veszélyessége, ami könnyedén kipörgetheti járgányunkat, az pedig egyből az újraindítást eredményezi.

A siker útján

És tulajdonképpen talán ezek a karambolok okozzák a játék egyik legnagyobb hibáját. Túl könnyen kilendülnek a járgányok az egyensúlyukból, túl hamar elpördülnek az eredeti iránytól, ami időnként elég zavaróvá tud válni. Nem ártott volna több eltérő helyszín sem, legalábbis ha az árat nézzük, miközben a véleményeket figyelve a VR sem minden szempontból tökéletes. Ellenben az elmondható, hogy a kis csapat lelkesedéssel és hozzáértéssel nyúlt ahhoz a zsánerhez, ami manapság nem tobzódik friss megjelenésekben, amit pedig az elmúlt években láttunk, mind alulmarad a Redout mellett. Látványos, gyors, hangulatos, jó zenék vannak benne, szinte minden szempontból méltó a nagy elődök hírnevére, így csak ajánlani tudjuk. Mivel jelenleg 32 euróba fáj (vagyis akciósan 29, avagy 9000 forint), ezért kötelezőnek nem mondható, de ha valamikor egy nagyobb árcsökkenés éri, 15-20 euróért mindenki csapjon le rá, aki kicsit is vonzódik a stílushoz.