Jó időben, jó helyen

Amihez jó időzítésre és reflexekre is szükségünk lesz a RE6-ban, hiszen a kelleténél talán egy picit több Quick Time Event „színesíti” a játékmenetet: vad gombnyomkodással, az analóg karok tekergetésével szabadulhatunk meg az ütőerünket kereső fogsoroktól, így hajthatunk végre manővereket a vezethető járműveken (ezek irányítását inkább ne részletezzük, borzasztóan kezdetleges szinte mind, de Jake motoros ámokfutása különösen fájdalmas) és persze fontos pillanatokban a robbanások hatósugarából is kikerülhetünk. A harc azonban nemcsak emiatt változatos és izgalmas, hanem az elképesztő formában és mennyiségben felbukkanó ellenfelek okán is (a legjobbak válogatását megtalálod keretes írásunkban), akik/amik mind-mind más módszerrel és trükkökkel likvidálhatók. A zombihordánál érdemes a vezér élőhalottat lábon lőni, ami lelassítja a többieket, illetőleg pontosan fejre célozni, nem úgy a J`avoknál, akik általában kritikus fejlövésnél két újat növesztenek az elveszett helyett. Érdemes tehát gyorsan kitapasztalni az egyes mutánsok gyenge pontjait, hogy utána hatékonyan fel tudjuk velük venni a küzdelmet.

Ehhez pedig fegyverek kellenek, és bizony jó hír, hogy a hagyományosan körülményes Resident Evil-féle tárgylistának nyoma sincs, korrekt flinta arzenálunkat csakúgy, mint felszerelésünket gombnyomásra elérhetjük, anélkül hogy megállna a játék akár egy pillanatra is. Ez csak akkor veszélyes, ha mondjuk a felszedhető növények kombinálásával gyógyszer előállításán fáradozunk éppen, mert addig sajnos könnyű prédának számítunk. A pirulák azonban nagyon fontosak, mert életerőnk véges, automatikusan csupán egy pici töltődik vissza az elszenvedett sérüléseket követően, így időnként nem árt ellenőrizni az aszpirin készletünket.

Ami nem jó

A játék során azonban sajnos nemcsak a fertőzöttekkel, hanem az érdekes kamerakezeléssel is meg kell küzdenünk, ami főként a közelharcok esetén problémás. Sokszor nagyon rossz szögekből követi a kamera az eseményeket, ráadásul folyamatosan ki- és bezoomol , így gyakran az ellenfelek helyett a saját hátunkat vagy csupán bevillanó végtagok káoszát látjuk. És amikor a checkpointtól kell újrakezdenünk egy nehéz részt emiatt…

Persze nem ez az egyetlen dolog, ami nem működik, hiszen a fejlesztők egy az egyben átvették a már a Raccoon Cityben sem működő, vacak fedezékrendszert: alig akad objektum, ami mögé bevehetnénk magunkat, ha pedig mégis találunk ilyet, akkor az iszonyú körülményes kihajolás, és a pontatlan célzási lehetőség veszi el a kedvünket a használattól. Nem mintha olyan nagy szükség lenne rá, ugyanis a zombik és a fegyvertelen szörnyetegekkel szemben fabatkát sem ér a lapulás, a géppisztolyos J`avok mesterséges intelligenciája és célzó készsége pedig nem verdesi az egeket. Hiába no, plusz egy növesztett fej még nem jelenti azt, hogy kétszer olyan okos is az ellenfél.

És az online

A kooperatív mód és a Crossover rendszer mellett a Capcom az online játékok szerelmeseit is elkényezteti ezúttal, hiszen nem kevesebb, mint öt további játékmód áll rendelkezésére azoknak, akik a világhálóhoz kapcsolódva szeretnének többedmagukkal elmerülni a Resident Evil univerzumában (legalábbis Xbox360-on biztosan). Rögvest ilyen nagy sikerű visszatérő a Mercenaries opció, melyben egyedül, vagy másokkal karöltve kell minél tovább kitartanunk a zombik végeláthatatlan serege ellen. Fogyó időnket az ellenfelek aprításával, illetőleg a pályákon elrejtett időkapszulák kiiktatásával pótolhatjuk.

Az Agent Hunt még talán ennél is izgalmasabbnak ígérkezik: Leon, Chris és Jake kampányának végigvitelét követően nyithatjuk ki a hozzájuk kapcsolódó „ügynökvadász” opciót, melyben szabadon irányított szörnyetegek formájában térhetünk vissza a pályákra megkeseríteni a főhősök életét. Célunk egyszerűen hangzik, ám korántsem könnyű feladat, hiszen az állig felfegyverzett Chrisszel szemben igen nehéz dolog például csápokkal és egyéb mutálódott végtagokkal felvenni a küzdelmet.

A Microsoft konzoljára további három játékmód érkezik DLC formájában, melyeket akár hat játékos is tolhat egyszerre. A Survivors módban két csapat feszül egymásnak, aki meghal, az szörnyként születik újra a pályán, így megtámadhatja az emberi játékosokat, és ha kettőt leszed közülük, akkor ismételten eredeti alakjában vehet részt a csatában. A Predator játékmód igazi one man show-t ígér, hiszen egy játékos a hatalmas gyilkológép, az Ustanak bőrébe bújva igyekszik az összes humán karaktert ízekre szedni, míg a Siege Mode során egy NPC-t kell a kör végéig életben tartani az ellenséges mutánstámadások közepette.

Leltár

A Resident Evil sorozat életébe az egyik legtöbb újdonságot hozó és legtartalmasabb rész a hatodik sorszámú, nem hiába reménykedik a kiadó a 7 millió eladott példányszám elérésben. De hogy a legjobb epizóddal állunk-e szemben? Nos, ez már korántsem ilyen egyértelmű, hiszen sok-sok pozitívuma mellett akadnak szép számmal gyengébb momentumai is a játéknak. Ugyanakkor a Hiroyuki Kobayashi producer és az Eiichiro Sasaki rendező felügyelete alatt készült RE6 egészen biztosan korszakos mérföldkő a franchise életében, ami jó irányba terelheti nemcsak az egy ideje a túlélésért küzdő Capcom, hanem a hullámvölgybe került japán játékgyártás hajóját is, megmutatva, hogy értik még a szakmát a Távol-Keleten. Részünkről szurkolunk neki nagyon.

1 2