Az elmúlt években a Milestone rengeteg motorverseny sorozat licencét szerezte meg: elég csak a MotoGP sorozatra gondolni, aminek legutóbbi része igen szépen teljesített a premierje óta. A legmodernebb vasparipák látványa még a legkeményebb férfiból is előhozza a gyermeki rajongás érzését, és a könnyes, párás szemeket. A MotoGP és jelen címünk testvérprogramja, a Ride is gyorsaságot, erőt, és rengeteg jobbnál-jobb motort kínált. A RiMS Racing a legújabb ilyen versenyjáték, amely a Milestone csapatából kiszakadt fejlesztők munkája, így a tehetség és a tapasztalat is megvolt ahhoz, hogy egy igazán jó programot alkossanak. A nagy kérdés, hogy sikerült-e?

Mérnöki munka

A RiMS Racing teljesen újszerű módon áll a műfaj bevett szabályaihoz. Nincs benne két tucat versenypálya és másfél tucat motor. Helyette nyolc motor kapott benne helyet a lejobb gyártóktól (pl. Aprilia, Ducati, Honda, Yamaha) és 10 verseny, plusz öt országúti csík. Ennyi. Ez nem sok, azonban nem is ezen van a lényeg a Raceward Studio alkotásában, hanem az egyes motorok hihetetlen mértékbe menő testreszabásában és abban, hogy a különböző elemek, alkatrészek hogyan hatnak a jármű menettulajdonságaira.

A RiMS Racing kellemes versenyélményt kínál, ugyanakkor az előzőleg említett okok miatt szinte újra kell tanulni vezetni, még akkor is, ha valaki hosszú ideje játszik ilyen stílusú programokkal. Az oktatómód az irányváltáson, gyorsításon/fékezésen kívül nem magyaráz el semmit, így rengeteg gyors verseny, vagy a karrier teljesítése kell ahhoz, hogy tökéletesen elsajátítsuk a motorok irányítását. A siker kulcsa az első/hátsó fékek használatának elsajátítása, na meg az, hogy mennyire döntsük be a motort a kanyarokban.

A karrier 70 megmérettetést foglal magában, melyek közt vannak sima futamok és támogatott versenyek is, melyeken egy gyártó kölcsönadja motorját, és vannak olyan etapok, amik a vasparipa kezeléséhez kapcsolódnak. Ahogy az lenni szokott, minden futam után jutalmakat és alkatrészeket kap a pilótánk, melyeket a műhelyben lehet beszerelni a motorba.

Itt jön a lényeg, legalábbis a fejlesztők elgondolása szerint. A RiMS Racingben ugyanis tényleg az utolsó csavarig szét lehet szerelni a versenygépet egy minijáték keretében. A csavaranyák meglazításához/megszorításához az analóg karok forgatására van szükség, külön gomb van egy alkatrész levételére, és így tovább: ez első-második-harmadik alkalomra még szórakoztató, utána azonban már borzasztóan idegesítővé válik, különösen amiatt, hogy a boxban – verseny közben – is el kell játszani ugyanezt. Nemcsak egyszer, hanem százszor, hiszen amit kiszereltünk, annak a helyére be is kell rakni valamit, és a teljes folyamatot újra és újra végig kell csinálni.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Azt, hogy mit kell cserélni, mely részek sérültek verseny közben, az MSC (Motor Status Check) mutatja meg, ami a legfőbb elemekre vonatkozóan jelzi azok állapotát, zöldtől pirosig. Igen ám, de azt, hogy a kipufogó roncsolódása hogyan hat a motorra, nem mondja meg elsőre, versenyezni kell ahhoz, hogy ezt közölje. Itt jön képbe a kutatás, egy igen korlátozott képességfa, mely ezen információk elérését lehetővé teszi, a versenytársakról szóló tudnivalókkal bezárólag.

Nem rossz, de…

A RiMS Racing egyáltalán nem egy rossz játék, de jó pár érthetetlen döntés lehúzza az egyébként pozitív összképet. Az egyik a fent említett tartalom, mert valljuk be több, mint 15 ezer forintért ez borzasztóan kevés. A fejlesztők persze állítják, hogy már vizsgálják, hogyan adhatnának hozzá új pályákat, motorokat. Az optimalizáció sem az igazi, gyakran előfordul, hogy egy verseny jól indul, majd körökre belassul a játék, a hang torzzá válik, aztán mintha mi sem történt volna, helyreáll minden. Ami pedig hatalmas kihagyott ziccer: nincs multiplayer, így aztán az e-sport irányába sem tud majd elmozdulni a RiMS Racing. Jó, vannak online kihívások, van offline, osztott képernyős kétjátékos mód (tiszta '90-es évek), de nincs rangsorolt multi, és ez fájó.

Összeségében első próbálkozásnak elfogadható a RiMS Racing, de ennél lehetett volna sokkal jobb is. Az egyedi élmény megvan, a beszerelhető alkatrészek százai miatt tényleg mérnöknek érezhetjük magunkat, de ez nem elég a teljes boldogsághoz. Ha egyszer lesz RiMS Racing 2, remélhetőleg a Raceward szakijai meghallgatják a kritikákat. Nem rossz ez, csak a teljes árát nem éri meg, legalábbis jelenleg...