A finn Housemarque által megálmodott árkád sorozat - ki gondolná - még Amigán indult hódító útjára, ahol a finom spritemozgásokkal és addig soha nem látott csőben pörgő-forgó jelenetekkel a Stardust új szintre emelte az Asteroids egyszerű (de nagyszerű) játékmenetét. A csapatról persze érdemes tudni, hogy minden korszakban a maximumra törekedtek, így a hetedik konzolgeneráció hajnalán a Super Stardust HD segítségével (legújabban pedig a Resogunnal) mutatták meg, hogy mitől döglik a légy. A Super Stardust Ultra nem csinál forradalmat, viszont a PS4 tulajok számára is ezüst tálcán kínálja a Stardust élmény savát-borsát.

LŐDD, AHOGY ÉRED!

A Super Stardust HD annyiban újította meg a klasszikus játékszabályokat, hogy az ádáz meteorseregek és furcsa űrszörnyek ellen küzdő űrhajót egy bolygó körüli keringési pályára zavarta, ezzel is megbolondítva a szokásos kétdimenziós játéktér kiterjedését. Persze ez nem minden, hiszen az érkező bónuszok, hullámok, fegyverek és főnökök mind-mind az Asteroids-műfaj végletekig facsarásán fáradoztak. Természetesen a játék már a PS3-as időkben sem tartozott a könnyű cuccok műfajába, így könnyen belátható, hogy az Ultra sem a nyalókát majszoló kisgyerkőcök, vagy a tévé előtt ugrabugráló eseti gamerek játéka lesz.

Az Ultra ugyanis legalább olyan nehéz, mint az elődje volt. Már csak azért is, mert az alap játékmódokat a HD változatokból kölcsönözték a PS4 átiratért felelős d3T munkatársai. Azoknak tehát, akik anno végtelenbe nyüstölték a PS3-as változatot, talán nem lesz akkora meglepetés az új epizód. A többieknek viszont melegen ajánlott a csomag, hiszen az ismerős játékmódokon túl például itt van az a lehetőség, ahol végig egy Resogun-szerű boostolós technikát kell alkalmazni. Vagy ott a blokád, ahol a Snake-re lettek irigyek a fejlesztők. Ilyenkor minél hosszabb ideig kell túlélnünk az űrből érkező áldást, miközben sziklákból szőtt mintát húz maga után a kis hajónk. Ki akarunk törni a PSN világába? Megtehetjük, ugyanis az egyik legjópofább ötlet segítségével a streamelt játékunkba vonhatunk be nézőket, akár segítő, akár offenzív jelleggel.

HA MÁR A HÁLÓZATRÓL BESZÉLÜNK…

…sajnos el kell, hogy áruljuk azt a szomorú tényt is, hogy az Ultra készítői nem tudtak teljes mértékben haladni a korszellemmel. Az osztott képernyős játékmódok elfogadhatók voltak még bő hét-nyolc évvel ezelőtt, azonban mostanára alapelvárás lett volna egy egyszerű hálózati infrastruktúra és néhány PSN alapú játékmód. Sajnos ezek kimaradtak, de szerencsére a leaderboard-táblák nem, ami manapság már-már alapkövetelménynek számítanak egy pontszerzésen alapuló, árkád stílusú játéknál. Ha a nemzetközi csúcsmezőnyt nem is tudjuk teljesítményünkkel utolérni, azért annak mindig örülünk, ha sikerül a PSN-haverok fejére rákoppintani egy húsos pontszámmal…

LÁTVÁNY, SZAVATOSSÁG, MIEGYMÁS

A Resogun után nyilvánvaló, hogy a Super Stardust Ultra nem tud akkora vizuális hatást elérni, mint a voxelpornóba hajló PS4 nyitócím. Azonban nem kell senkinek sem szégyenkeznie: az új Stardust is hozza azt az őrült, szín- és részletgazdag látványt, amit tükörsima képfrissítés mellett elvárunk egy ilyen játéktól. A 3D hatás alkalmazása csak tovább fokozza az intenzív játékélményt, kár hogy a full HD felbontásnak ilyenkor búcsút inthetünk.

A program szavatossága tényleg attól függ, hogy mennyire éltük ki magunkat az elődökkel, illetve mennyire kötnek le minket a hasonló pontvadász játékok. Mi fogékonyak vagyunk belefeledkezni a stílus gyöngyszemeibe, a Stardust pedig az Ultra változattal sem vall szégyent. Aztán nehogy ti is orbitális (…ééérted!) hibát kövessetek el, és napokra ott ragadjatok a termoszférában…

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!