Az Isle of Man TT, avagy Tourist Trophy állítólag a legdurvább és legveszélyesebb motorsport-esemény, amit még a mai napig megtartanak. Ezt én készséggel el is hiszem, és szerintem, ha valaki ránéz a versenyek közvetítéseire, tuti, hogy pár képkocka után levágja, hogy miért tartják ennyire durvának. Háromszáz felett repeszteni a versenymotorokkal, ezeken a szűk, hepehupás közutakon már önmagában elég necces. Bőven van hibázásra és bukásra lehetőség, ha pedig ez bekövetkezik, akkor nincs kegyelem. Itt a pálya szélén csak padkák, járdák és falak vannak, a salakos bukótér ide nem jár. Ha valaki betölti a TT Isle of Man: Ride On The Edge 3-at, akkor realistic beállításokon pontosan ugyanezt az élményt kapja: a motort bizony megdobják a bukkanók, és valóban nincs sok hely a manőverezéshez, kanyarodáshoz. Bár a motorunk ebben a játékban azért jóval fordulékonyabb, mint a MotoGP 23-ban, a vezetési modellben itt is bőven akad kihívás, és tényleg visszaadja, hogy mennyire kockázatos, idegtépő és egyben izgalmas a határon motorozni, a sziget szűk utcáin – kár, hogy a remek fizika köré nem sikerült egy igazán jó játékot építeni.

A játékelemek tapintható hiánya

Pedig megpróbálták, kísérleteztek ezzel meg azzal, hogy feldobják a Ride On The Edge 3-at, de sajna ez most nem jött össze. Noha papíron jól hangzik az, hogy szabadon bejárható az egész sziget, engem nem igazán tudott lekötni a szabad barangolás, hiszen nincs igazán mit csinálni a nyílt világban. Oké, persze, el lehet menni konkrétan az eventekhez, ha valaki nem szeretné a térképről indítani őket, meg fel lehet fedezni a szigetet, de összességében ennyi. Az egész térkép üresnek és élettelennek hat, ráadásul nem is igazán szép. A KT Engine az a fajta grafikus motor, ami inkább praktikus és funkcionális, de nem kifejezetten látványos. A WRC-játékok is csak fizikában és vezetési modellben zárkóztak fel a DiRT Rallyk mellé, de sosem néztek ki igazán jól, és úgy látszik, hogy a KT Engine a Ride On The Edge 3-nál is pontosan ugyanezt tudja nyújtani.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Persze egy játék, attól még, hogy nincs újgenerációs grafikája, simán lehet élvezetes, a versenyszériákat, eseményeket licencelő programok gerincét pedig általában a karriermód jelenti, ami egy F1-nél vagy MotoGP-nél adja magát. Ott a szezonokon végigvezető játékmenetre már létezik a jól bevált recept a mindenféle testreszabási lehetőségekkel és csapatmenedzselési elemekkel, tehát pont azokkal, amik a TT Isle of Man-ből teljesen hiányoznak. Nyilván a helyzetet megnehezíti, hogy a Tourist Trophy nem egy sok eseményes bajnokság, és a fejlesztők is érezték, hogy ez a fő akadálya a karriermódnak, ezért betűzdeltek a hivatalos verseny elé mindenféle fiktív időmérőket meg futamokat – és eddig jutottak el. Ezek így ott vannak, lógnak a levegőben, kényelmetlenül feszengenek az Isle of Man hivatalos játékában, amibe bele lettek erőltetve, ráadásul melléjük nem is került semmi, amitől ez az egész karriermódnak érződne. Inkább csak egy sima custom championshipről van szó, vagyis totál random versenyek sorozatáról.

A multi megmentheti?

Az egyjátékos mód helyett persze átugorhatunk a multiba, amivel amúgy a fejlesztőknek és a Naconnak elég komoly terveik vannak, mert e-sportot szeretnének építeni a Ride On The Edge 3 köré. Ez amúgy tök király lenne, hiszen általa a motorversenyzős szcéna is kaphatna egy olyan ikonikus e-sport eventet, mint amilyen mondjuk, a virtuális le mans-i 24 órás verseny az autós szimulátorozás világában. A többjátékos mód sikeréhez pedig az alapok adottak, hiszen a vezetési élményt nagyon eltalálták a Racewardnál. Innentől már minden csak azon múlik, hogy mennyire és mennyi ideig lesz aktív játékosbázisa a Ride On The Edge 3-nak, és hogy összejön-e a hőn áhított e-sportszervezés.